سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک استقلال این مجموعه محتمل است.

فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: موضوع تفکیک پژوهشگاه از مطالبات اسناد بالادستی است که در زیرنظام پژوهش هم به آن اشاره شده است.

او ادامه داد: علاوه‌بر این موضوع آقای حسینی هم در زمان سرپرستی نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی دادند تا این مطالبه پیگری شود و اکنون منتظر پیگیری آن هستیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منتظر تفکیک این مجموعه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم، گفت: این فرآیند باعث می‌شود تا به نیاز‌های آموزش و پرورش پاسخ بهتری بدهیم.


بیشتر بخوانید: سیاسی بازی نباید در تعلیم و تربیت راه یابد/ فرایند تعلیم و تربیت منهای تحقیق میسر نیست


اجرای ۱۲۰ پژوهش در حوزه ارزش‌های کتاب‌های درسی

کریمی بیان کرد: پژوهشگاه چنانچه به استقلال برسد حوزه نفوذ بیشتری خواهد داشت البته در وضع موجود هم اقدامات پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و این برخلاف ادعای برخی است که مدعی می‌شوند در زمینه پژوهش ضعیف عمل شده است.

او ادامه داد: حداقل ۳ زیرنظام سند تحول توسط پژوهشگاه نوشته شده است که اگر پژوهشگاه ضعیف بود، این فعالیت‌ها را نمی‌توانست انجام بدهد همچنین بیش از ۱۲۰ پژوهش در حوزه ارزش‌های کتاب‌های درسی انجام شده است علاوه‌بر آن ۴۰ پژوهش برای اجرای سند تحول انجام دادیم و این موارد ورای فعالیت‌های اصلی سازمان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.