به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان با تبریک ایام مبارک ذیالحجه، اظهار کرد: حضرت امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا (س) ازدواج تکمیلی داشتند و نمونه اعلی در خانواده متعادل هستند.
حسینی با اشاره بهضرورت هماهنگی معاونتها در اجرای برنامهها و طرحها، اظهار کرد: مفاهیم سند تحول بنیادین مانند طرح معلم تماموقت را باید به درستی تعبیر کنیم همچنین برخی برنامهها مانند طرح خرید خدمات آموزشی بنا بر ضرورت اجرا میشود و ممکن است در زمان دیگر این ضرورت وجود نداشته باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با تلاش همکاران طرح سنجش سلامت نوآموزان پوشش بسیار خوبی در کشور و حتی مناطق صعبالعبور داشته است.
حسینی بیان کرد: برای نظارت بیشتر بر مدارس حساب یکپارچه مدارس را اجرایی کنیم؛ همچنین ١٠٠ سامانه الکترونیکی داریم که باید آنها را یکپارچه کنیم چراکه در یکدست سازی دادهها بسیار اثرگذاراست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بخشهای مختلف آموزش و پرورش دادههای آماری داریم، گفت: دادهکاوی در آموزش و پرورش بهطورجدیتر صورت گیرد و باید در معاونت مربوطه یا پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش دادهها مورد بررسی قرار بگیرد تا موجب بهبود عملکرد شود لذا دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ارتباط مؤثر باهم مطالعات استراتژیک آیندهپژوهانه روی دادههای آموزش و پرورش انجام دهند.
وی ادامه داد: دادهها را با شاخصها و ظرفیتهایی، تبدیل به یافتههایی کنند که برای برنامهریزی و عملکرد بهتر مورداستفاده قرار بگیرد تا به تحولات آینده آموزش و پرورش کمک کند.
حسینی تأکید کرد: اردوگاه شهید باهنر بههیچعنوان از آموزش و پرورش خارج نخواهد شد و کاملاً برای آموزش و پرورش است و هیچکس قصد گرفتن آن را ندارد و برخی مشکلات حقوقی این اردوگاه را در حال بررسی و پیگیری هستیم.
وی بابیان اینکه نظام آموزشی به سه بخش آموزش عمومی، پایه و تخصصی تقسیم میشود، گفت: دوره آموزش عمومی تقاضامحور است و به هر میزان تقاضا وجود داشته باشد باید دولتها امکانات را فراهم کنند.
بیشتر بخوانید:مستندسازی املاک و داراییهای آموزشوپرورش/ تنوع مدارس باید کاهش یابد
وی اضافه کرد: دوره آموزش تخصصی مسئله محور و نیاز محور است و دوره آموزش پایه، بین این دو آموزش است که در این آموزش در انتخاب رشته تحصیلی استعداد، علایق و نیاز جامعه باید سنجیده شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه در هدایت تحصیلی دانش آموزان چه اقداماتی انجام میدهیم و برای چشمانداز آینده باید چه اقداماتی داشته باشیم، گفت: هرم شغلی نیازهای جامعه را بههمریخته است، دانشگاه ارگانیکی؛ متناسب با نیاز جامعه دانشجو پذیرش میکند، اما دانشگاه مکانیکی؛ در گسست با جامعه است و بدون توجه به نیاز جامعه دانشجو پذیرش میکند؛ البته قبل از دانشگاه در آموزش و پرورش این هرم باید اصلاح شود.
حسینی بیان کرد: تشکیل دو کارگروه برنامهریزی و نیروی انسانی و کارگروه توسعه متوازن و هدایت شغلی، ضروری است همچنین در کارگروه توسعه متوازن و هدایت شغلی باید ظرفیتهای مشاوره و طرح شهاب را در نظر بگیریم.
وی در پایان گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، طرح آمایش سرزمین برای هرم شغلی جامعه و نیازهای جامعه را آماده کند بهطوریکه بومی گزینی در آن در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/