حسینی با اشاره به برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد در مناطق محروم از تعیین حقوق دانشجو معلمان براساس وزارت کار خبر داد.

برگزاری آزمون تکمیلی ظرفیت مدارس سمپاد در مناطق محروم/ تعیین حقوق دانشجو معلمان براساس حداقل حقوق وزارت کاربه گزارش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش و اظهارکرد: برای موفقیت در مدیریت سازمان، باید فرهنگ سازمانی را در جهت یکپارچه‌سازی و ادراک مشترک سازمانی افزایش دهیم.

وی افزود: اجرای متوازن سند تحول بنیادین راهبرد و سیاست اصلی آموزش و پرورش است که پس از ارزیابی در ۷۵۰ منطقه آموزشی به مدارس ارسال می‌شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در مناطق به دنبال تلفیق برنامه‌ها در قالب چهار دوره تحصیلی هستیم تا پس از تنظیم به مدارس ارسال شود البته برنامه مدرسه نباید زیاد شلوغ شود و متناسب با نوع مدرسه برنامه‌ها باید جنبه تجویزی و ارشادی داشته باشد.
 
وی تأکید کرد: ۷۲ برنامه اجرایی مبتنی بر سند تحول به مدارس در راستای سه طرح تعالی مدیریت، تدبیر و بوم ابلاغ شده که این برنامه‌ها با تشخیص معاونان وزارت آموزش و پرورش برای سال ٩٨ اولویت آن‌ها مشخص‌شده است.

پرداخت بودجه معاونت‌ها بر اساس اتصال برنامه‌ها به خرده نظام‌های سند تحول بنیادین

حسینی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های سند تحول بنیادین در سال ٩٨ به سامانه پیشخوان مدیریتی متصل خواهد شد، گفت: بودجه معاونت‌ها براساس اتصال برنامه‌ها به خرده نظام‌های سند تحول بنیادین پرداخت می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ارزیابی و نظارت در سال ٩٨ بر اساس اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین است، گفت: تلاش می‌کنیم طی دو جلسه اداری، طرح مدرسه محوری را در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی کنیم تا با رویکرد انعطاف در انتخاب مدیران، خلق ثروت و انعطاف در تأمین نیروی انسانی و منابع مالی، برنامه مدرسه محوری تدوین و تصویب شود.

حسینی تصریح کرد: در راستای عدالت اجتماعی و آموزشی، شورای بهبود مناطق محروم با مسئولیت معاونت آموزش ابتدایی فعال خواهد شد که مهم‌ترین هدفگذاری آن، استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها برای پشتیبانی مناطق محروم خواهد بود.

۲ هزار مدرسه در طرح مدارس حامی داریم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲ هزار مدرسه در طرح مدارس حامی داریم، گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تلاش می‌کنیم تا تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی بتوانند به‌طور اختیاری حامی مدارس شوند.

وی افزود: طرح خیرین مدرسه یار با مسئولیت اداره کل انجمن اولیا و مربیان در دست اقدام است.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدالت ترجیحی، اظهار کرد: تخصیص اعتبارات به مناطق از چند جهت؛ ۳۰ درصد از دانش آموزانی که نیاز به توجه بیشتر دارند در مناطق نابرخوردار هستند، این دانش آموزان و مدارسی که در آن تحصیل می‌کنند، مورد توجه قرار خواهند گرفت و نظام بودجه‌ریزی بر اساس عدالت ترجیحی تنظیم و تدوین خواهد شد.
بیشتر بخوانید: اجرای طرح رتبه بندی معلمان از شهریور ۹۸/ فرهنگیان سهامدار هتل می‌شوند
وی یادآوری کرد: با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که طبق آن، برنامه ششم توسعه هوشمند سازی مدارس انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به چهار منبع برای تأمین اعتبارات در آموزش و پرورش در نظر داریم، گفت: منبع اول؛ منابع دولتی است که باید سهم منابع آموزش و پرورش از آن به استاندارد جهانی برسد و علاوه بر آن باید سهم آموزش و پرورش از GDP به استاندارد ۶تا ٧ درصد جهانی برسد.

حسینی با اشاره به توسعه مشارکت‌ها به‌عنوان منبع دوم، گفت: باید نظام‌نامه تعامل آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها تدوین شود. منبع سوم، مدیریت بر منابع و مصارف است که از جمله موضوع‌های آن؛ طرح ساماندهی مدارس است که در آن به دنبال توسعه مدارس بزرگ و مجتمعی هستیم و طرح روستا محوری را نیز در نظرخواهیم داشت.

وی آزادسازی ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش را منبع سوم تأمین اعتبار دانست و گفت: باید از ظرفیت صندوق ذخیره فرهنگیان و ظرفیت دولت، مجلس و قوانین، نهایت استفاده برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آموزش و پرورش صورت بگیرد.
 
حسینی با اشاره به اصلاح ساختار در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای عدالت ترجیحی، فعالیت دفتر امور زنان و خانواده با عنوان مشاور وزیر و چند پست زیرمجموعه‌اش، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیگیر استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هستیم. همچنین مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی در معاونت توسعه برنامه‌ریزی و پشتیبانی ادغام شده است البته امور اداری، مالی و بودجه وقتی تلفیق شوند کار روان‌تر پیش می‌رود، اما کمیته برنامه‌ریزی و ساماندهی را خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مدنظر قرار داده‌ایم و این موضوع را معاونت آموزش متوسطه با تدوین و تصویب نظام جامع فنی و حرفه‌ای و نظام جامع کارآفرینی پیگیر خواهد شد.

وی یادآوری کرد: با نظر رئیس‌جمهور دانش آموزان رشته فیزیک که در المپیاد جهانی فیزیک به دلیل میزبانی رژیم اشغالگر قدس شرکت نکردند از امتیاز المپیاد جهانی برخوردار خواهند شد.
حسینی ادامه داد: باوجود موافقت‌ها و مخالفت‌ها، برگزاری آزمون تکمیلی ظرفیت مدارس سمپاد به دلایلی که ممکن است، پارسال اجحافی در حق دانش آموزان صورت گرفته باشد در مناطق محروم، برگزار خواهد شد.

اختصاص ۴۷ میلیون دلار برای چاپ کتاب‌های درسی

وی گفت: بالغ بر۴٧ میلیون دلار برای چاپ کتاب‌های درسی در نظر گرفته‌شده که پیگیری‌های آن انجام‌شده است.
 
به گفته وی حقوق دانشجو معلمان براساس حداقل حقوق وزارت کار تعیین شد.
 
حسینی تصریح کرد: در تلاشیم تا کارگروه ستادی پروژه مهر تشکیل شود؛ همچنین در آن آموزش ضمن خدمت، ساماندهی نیروی انسانی، توزیع کتب درسی، آموزش ١٢هزار مدیر آموزشگاهی که در فرآیند انتخاب مدیران انتخاب شدند، فضاسازی و تبلیغات، ثبت‌نام دانش آموزان، ارزیابی و نظارت بر مدارس مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تدوین نظام جامع تحصیلی، راه‌اندازی کارگروه تسهیل به امور خیرین، آمایش سرزمینی، ایجاد مجامع خیرین دانش‌آموز یار و مدرسه یار، ساماندهی مدارس غیرمتعارف و تصویب آیین‌نامه مدارس غیردولتی در هیئت دولت ازجمله کار‌های در دست اقدام است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.