سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان به هند از بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به هندوستان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین محموله کالای یخچالی حامل انگور ترانزیتی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به بندر ناواشیوای هندوستان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین اولین بخش از کانتینر‌های خالی جهت محموله‌های صادراتی کشور و کالا‌های ترانزیتی سایر کشور‌ها از قبیل افغانستان، با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.

آقایی با بیان این که در آینده نزدیک بندر شهید بهشتی قطب صادرات و ترانزیت کالا‌های کانتینری محور شرق می‌شود گفت: موقعیت جغرافیایی ممتاز و زیرساخت‌های مناسب بندر چابهار و برقرار شدن سرویس منظم خطوط کشتیرانی کانتینری از جمله مزیت‌هایی است که مبادلات کالا‌های عمومی و یخچالی ترانزیتی از طریق این بندر را افزایش خواهد داد.

او ادامه داد: همچنین تعرفه‌های رقابتی نسبت به سایر بنادر و مزیت‌هایی برای صادرات کالا‌های ایرانی یا محموله‌های ترانزیتی، به ویژه کالا‌های افغانستان به مقصد هندوستان از طریق بندر چابهار ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.