سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و ۱۱ مهر اصالت یونسکو دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، گفت : این استان دارای ۱۱۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و ۱۱ مهر اصالت یونسکو در این حوزه است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : در زمینه تحقق شعار سال در بحث صنایع‌دستی می‌توان گفت زمینه رونق تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی که می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند وجود دارد و باید حساب ویژه‌ای برای آن باز کرد؛ زیرا پایه‌ها و مبانی محکمی در حوزه فرهنگی به ویژه در صنایع دستی و گردشگری در استان کرمانشاه فراهم شده است.

او گفت : یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل ایجاد بازار‌های بزرگ و عرضه محصولات سنتی و صنایع دستی و معرفی این صنایع بومی به عنوان مهمترین سوغات هر منطقه و شهر است.

او با اشاره به راه اندازی سه بازارچه دائم صنایع دستی در استان در آینده‌ای نزدیک، اضافه کرد: در کنار برندسازی، بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی، معرفی این هنرها، افزایش حمایت از هنرمندان و ایجاد فضا‌های لازم برای عرضه محصولات تولیدی شاهد آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران و ایجاد میل خرید و مصرف صنایع دستی ایرانی در آنان خواهیم بود.

قادری برگزاری این داوری‌ها در کرمانشاه را باعث رونق بخشیدن به صنایع دستی استان و استانداردسازی آثار هنرمندان و تلاش برای رفع نوانقص و کاستی‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با کمک مسئولان بالادستی و نماینده‌های مجلس تعداد نشان‌های ملی و بین المللی صنایع دستی را افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در ماه گذشته هرسین را به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رساندیم و دالاهو نیز بصورت مشروط موافقت لازم را از سازمان میراث فرهنگی به عنوان شهر تنبور ایران کسب کرده است.

 

 

انتهای پیام/د

رونق تولید در بخش‌های مختلف فرهنگی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.