سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رییس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت موسسات آموزش عالی غیردولتی از کرمانشاه

رییس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم از موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد کریمی رییس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم از موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه از موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه بازدید کرد و با زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته در این موسسه آشنا شد.

او با اشاره به فعالیت مطلوب موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی کشور، گفت : فعالیت این موسسات در مقایسه با سایر موسسات مطلوب است، اما با انتظاری که از جهاددانشگاهی داریم، می‌تواند ارتقا یابد.

او افزود: موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه هم خوشبختانه از فضای کالبدی خوبی برای دانشجویان برخوردار است و تمام سعی ما این است که بتوانیم حداکثر کمک را جهت ارتقا کیفیت فعالیت‌های این موسسه داشته باشیم.

او گفت:موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم اکنون حدود ۲۵۰۰ دانشجو دارد و تاکنون نیز بیش از ۷۵۰۰ نفر فارغ التحصیل داشته است .

رییس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی با اشاره به توقف توسعه کمی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در کشور، گفت: روند انحلال این مراکز روبه افزایش است.

محمد کریمی در خصوص کیفیت پایین موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی نسبت به دانشگاه‌های دولتی، گفت: این مسئله کاملا طبیعی است که موسسات و دانشگاه‌های غیردولتی کیفیت پایین تری به نسبت دانشگاه‌های دولتی داشته باشند، چرا که سابقه فعالیت این مراکز باهم قابل مقایسه نیست.

او افزود: آموزش عالی سیر تکاملی دارد و باید به مرور زمان با کسب تجربه و ارتقا کیفیت به سطح مطلوبی برسد و طبیعتا با توجه به جوان بودن مراکز و موسسات آموزش عالی غیردولتی زمان نیاز است تا این مراکز به سطح کیفیت دانشگاه‌های دولتی برسند.

کریمی گفت: در این بین قطعا کم تدبیری و لغزش‌هایی که عمدتا ناآگاهانه بوده هم در کیفیت پایین این مراکز و موسسات بی تاثیر نبوده است.

او با اشاره به فعالیت ۳۱۵ موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در کشور گفت: در چند سال اخیر توسعه کمی موسسات غیردولتی تقریبا متوقف شده و عمده تمرکز بر بحث ارتقا کیفی این مراکز است.

او در تشریح برنامه‌ها برای ارتقا کیفی این مراکز گفت: ارتقا عملکرد موسسات غیردولتی با نحوه مدیریت آن‌ها ارتباط مستقیم دارد و برای همین یکی از موارد مهم در بحث نظارت این مراکز حضور تمام وقت روسا و سرپرستان است.

او افزود: مسئله مهم دیگر حضور هیات علمی در موسسات است و از طرفی ارکان موسسه از جمله هیات امنا باید شکل گرفته و بر کار موسسه نظارت داشته باشند.

رییس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی افزود: علاوه بر این موارد که در نظارت بر مراکز به شدت مورد توجه قرار دارد بحث آگاه سازی مردم نسبت به عملکرد موسسات است، به نحوی که خود مردم با بررسی خروجی موسسات و کیفیت فعالیت آن‌ها در خصوص ثبت نام در این موسسات تصمیم گیری کنند.

او افزود: نظارت‌ها بر کار موسسات غیردولتی به شدت ادامه خواهد داشت، اما مسئله این است که در این بین مردم نیز باید همکاری و مشارکت کرده و با بررسی کیفیت کار موسسات و خروجی این مراکز، از ثبت نام در موسسات با کیفیت پایین خودداری کنند.

این مسئول با اشاره به افزایش انحلال موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در سال‌های اخیر گفت: تنها در همین چند روزه شهریور ماه فعالیت چهار موسسه متوقف شده است.

او افزود: این افزایش انحلال به دلیل نبود دانشجو و کیفیت پایین مراکز است که این روند در حال افزایش بوده و از طرفی بسیاری موسسات نیز در حال تجمیع با یکدیگر هستند

 

 

انتهای پیام/د

سفر یک روزه رییس گروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت موسسات آموزش عالی غیردولتی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.