سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب نماز جمعه اهواز:

ماه محرم تجلی حقیقت ولایت است

خطیب نماز جمعه اهواز، ماه محرم را ماه تجلی حقیقت ولایت دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۸ شهریورماه گفت: انسان فقیری در راه خدا است و اگر ارتباط خود را با مبدا هستی قطع کند، نابود خواهد شد. انسان نیازمند ارتباط با خدای متعال است و این ارتباط یا با واسطه و یا بدون واسطه اتفاق می‌افتد.

او با اشاره به ارتباط با واسطه با خداوند، بیان کرد: در این زمینه تنها مسیری که برای رسیدن به قرب الهی تعریف شده است، مسیر اهل بیت است و محال است که کسی در جهان هستی به قرب الهی برسد و این کار بدون همراهی با اهل بیت و انسان کامل اتفاق بیافتد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ماه محرم را تجلی حقیقت ولایت دانست اظهار داشت: در این ماه همه واجبات الهی و احکام الهی در بحث ارتباط با خداوند در آن رقم می‌خورد و زمینه برای پاکیزه شدن انسان و همراهی با انسان کامل فراهم می‌شود.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: تجلیات کربلا می‌تواند انسان را کربلایی کند. اکنون که در آستانه ورود به ماه محرم قرار گرفته ایم، باید یکسری از آداب حتما رعایت شود، زیرا بدون انجام این آداب شخص نمی‌تواند برای رسیدن به قرب الهی خود را با انسان کامل همراه کند.

نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مباحث در هر نظام سیاسی تشخیص اولویت‌ها است، افزود: یکی از مهم‌ترین مباحثی که باید مورد توجه مسولان نظام قرار بگیرد، تشخیص اولویت‌ها است. بدون اولویت سنجی توان و انرژی کشور به درستی هزینه نمی‌شود و همچنین آفت مشکلات کشور و جامعه را می‌آزارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد اذعان داشت: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با اعضای دولت فرمودند که اقتصاد و فرهنگ دو مساله مهم برای کشور است. فرهنگ هویت یک ملت است و توسعه اقتصادی و دستیابی به موفقیت در این زمینه بدون حفظ فرهنگ بی فایده است.

او ادامه داد: مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همه و همه ذیل و در حاشیه فرهنگ قرار دارند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند ملت غالب ملتی است که فرهنگ آن ملت غالب باشد و با غلبه فرهنگی می‌توان به غلبه اقتصادی و سیاسی دست پیدا کرد و از این رو باید به مساله فرهنگ توجه ویژه‌ای شود و در اولویت قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد افزود: وقتی فرهنگ صحیح اسلامی بیاید، همه چیز را به دنبال خود می‌آورد و در سایه آن می‌توان به هر آنچه که مهم و نیاز است دست پیدا کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اولویت‌های کاری دولت در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: خودسازی جامعه، خودپردازی و نهایتا رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه اهواز با تاکید بر توجه به محدوده شهرستان کارون بیان داشت: وقتی انسان بخواهد کاری را انجام دهد ابتدا باید مطالعه کند و سپس نتیجه مطالعات خود را عملیاتی کند و متاسفانه در بسیاری از رفتار‌ها و اقدامات گذشته مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. چند سالی است که محدوده شهرستان کارون به درستی مشخص نیست.

وی ادامه داد: مناطقی مانند مشعلی و اسلام شهر از جمله مناطقی هستند که با توجه به وضعیت موجود به آن‌ها توجه نمی‌شود. باید تکلیف مردم را در این مناطق حل کرد، زیرا هر بار به آن‌ها گفته می‌شود که زیر مجموعه شهرستان کارون یا اهواز هستند و هیچکدام از مسولان مشکلات این مناطق را مرتفع نمی‌کنند.

انتهای پیام/گ

لزوم رعایت مسائل مذهبی در ماه محرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.