دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از آغاز طرح ادب و ادب در وزارت ارشاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد رضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در مراسم شب شعر ققنوس که به یاد سالروز درگذشت عفت فتحی، خبرنگار خوزستانی در تالار مهتاب اهواز برگزار شد اظهار کرد: نام و یاد انسان های بزرگ و تاثیرگذار در جامعه باقی خواهد ماند و نام و حرکت آن ها نسبت به وسعت وجودی شان اثر خواهد گذاشت.

وی اذعان داشت: یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا می گذرد که قرار بود در یک مکان و یک زمان محدود شود، اما آثار آن یک هزار و ۴۰۰ سال است که مشاهده می شود و این خواست خدا بود و در مکان هم محصور نشد و گستره گیتی را فرا گرفت و می بینیم که در ایام عزاداری عاشورا چه محشری به پا می شود.

موالی زاده با تاکید بر تاثیرگذاری واقعه عاشورا بر ادبیات تصریح کرد: طرحی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان ادب و ادب شروع کردیم. ارتباط وسیعی میان ادب و ادب وجود دارد. جامعه ای که با ادبیات و قلم سر و کار داشته باشد اخلاقیات بیش تر در آن نمود پیدا می کند، روابط اجتماعی بیش تر می شود، آسیب های اجتماعی کم تر می شود، داد و ستد عاطفی افزایش پیدا می کند، تکریم افراد معنا پیدا می کند و وفاق و همگرایی بیش تر می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه نباید نقش ممتاز ادب را در ادب فراموش کنیم بیان داشت: به همان اندازه ای که اهل قلم وجود دارند و در مسیر تعالی و حقیقت جامعه قلم می زنند اخلاقیات هم در آن جامعه رشد می کند و یک رابطه معنا داری میان این دو ادب وجود دارد. باید متوجه رسالت اساسی اهل قلم در جامعه باشیم.

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در یادمان عفت فتحی، خبرنگار خوزستانی اذعان کرد: خانم فتحی از این دست آدم ها بود که وقتی می روند یادشان در بین ما زنده می ماند. وقتی آدم می میرد 2 چیز مهم که از او باقی می مانند، نام نیک و فرزند نیک هستند که از خانم فتحی هم نام نیک و هم فرزندان نیک باقی مانده اند‌.

وی با ارج نهادن به شخصیت و کار بزرگ خانم فتحی اظهار داشت: در این مراسم شاعران و فرهیختگان استان خوزستان حضور دارند که تمام آن ها در استان تاثیر گذار و اهل قلم و اندیشه هستند. حضور این فرهیختگان در این مراسم بزرگداشت نشان می دهد که خانم فتحی آدم تاثیرگذاری بود.

جوروند بیان کرد: باید به این مراسم یک وجه دیگری هم ببخشیم. این گونه مراسمات صرف تجلیل نباشند و باید بازخوردی داشته باشند و نتایج عملی در حوزه مطبوعات، فرهنگ و هنر، خردورزی و اندیشه ورزی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

طرح ادب و ادب در وزارت ارشادآغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.