سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع فلسطینیان در حمایت از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی

فلسطینی‌ها در حمایت از ۸ اسیر فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند، مقابل دفاتر صلیب سرخ بین‌المللی در کرانه باختری تحصن کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، فلسطینیان در حمایت از اسرای اعتصاب‌کننده در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحصن اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

ده‌ها فلسطینی در حمایت از هشت اسیر فلسطینی که علیه بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده‌اند، مقابل دفاتر صلیب سرخ بین‌المللی در کرانه باختری تحصن کردند. اعتصاب غذای یکی از این افراد وارد شصتمین روز شده است.

فارس الصرفندی، خبرنگار شبکه العالم در کرانه باختری، در گزارشی همراه با پخش تصاویری از شرکت‌کنندگان در این تحصن که عکس‌های اسرای اعتصاب‌کننده را در دست داشتند گفت: یکی از اسرای سابق که چند سال پیش با اعتصاب غذا بر رژیم صهیونیستی پیروز شدند نیز در تحصن حمایت از اسرای اعتصاب‌کننده شرکت داشت.  او که «محمد القیق» نام دارد امروز در حمایت از دوستان خود که روزی از وی حمایت کردند، در این تحصن شرکت کرده است.

محمد القیق گفت: ”ورود به این مبارزه کار ساده‌ای نیست. تصمیم به این مبارزه به سبب بازداشت‌های ظالمانه‌ای گرفته می‌شود که فقط با اعتصاب غذا می‌توان به آن پایان داد.“

اعتصاب غذای فعلی اسرای فلسطینی علیه بازداشت‌های اداری علیه فلسطینیان آغاز شده است، این نوع بازداشت در جهان بی‌نظیر است و طی آن فلسطینیان و بخصوص رهبران مقاومت بدون طرح هرگونه اتهام مشخصی علیه آن‌ها بازداشت می‌شوند و هیچ زمانی هم برای محاکمه یا آزادی آن‌ها مشخص نمی‌شود. دو تن از بازداشت‌شدگان به سرطان مبتلا هستند و سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی از ارائه درمان‌های لازم به وی خودداری می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.