سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان

نشست شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان به منظور بررسی وضعیت پژوهش‌های حوزه ورزش و جوانان و لزوم بهره مندی از دستاورد‌ها برگزار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم انجام پژوهش‌های کاربردی در راستای توسعه و تعالی ورزش و رفع مشکلات جوانان گفت : با توجه به مسایل موجود و چالش‌های فراروی این حوزه‌ها نیازمند اولویت بندی موضوعات پژوهشی در راستای توسعه همه جانبه ورزش و جوانان هستیم و با محدود کردن دایره مطالعات در سطح بومی امکان پیشرفت و بهره مندی از دستاورد‌ها فراهم شود.

او امکان دسترسی سهل به اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را جهت انجام پژوهش یادآور شد و گفت : موانع بازدارنده باید رفع شود و نتایج پژوهش الزاما نباید در تأیید اقدامات دستگاه‌های اجرایی باشد، بلکه نیازمند پژوهش‌های توسعه‌ای بر اساس نیاز‌های جامعه ورزش و جوانان هستیم که سبب دستیابی به دستاورد‌های ارزشمندی شود.

او به تقویت ارتباط رابطه دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی اشاره داشت و گفت: دانشگاه‌ها نیز باید در حوزه‌های واقع بینانه و چالشی با رویکرد دستیابی به راهکار‌های عملی و کاربردی گام بردارند و پژوهش‌های فاقد راهکار عملی استفاده‌ای برای جامعه ندارد.

احمدی عضو هیأت علمی دانشگاه رازی از توجه به ذائقه جوانان سخن گفت و گفت: در طرح‌های آمایش اولویت‌های حوزه‌های مختلف برای پیشرفت و تعالی استان مشخص شده است و با توجه به نیاز جامعه جوان می‌توان ضمن رفع مشکلات به پویایی اقتصاد ورزش نیز کمک کرد.

این عضو هیأت علمی افزود: ما باید متعقد به پژوهش و استفاده از نتایج پژوهش باشیم که این امر سبب توسعه و پیشرفت هر جامعه می‌شود.

عیدی رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی نیز به تاریخچه بهره مندی کشور‌های دارای جایگاه ورزشی از نتایج پژوهش‌ها اشاره داشت و گفت: ۱۰ کشور برتر المپیک در سنوات گذشته با کمک محققین به یاری ورزشکاران و مربیان آمده اند و بهره مندی از نتایج و دستاورد‌های پژوهش نتایج شگفت انگیزی را در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای رقم زده اند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: بایستی بر اساس برنامه به سمت عملکرد رو به رشد گام برداریم.

 

 

انتهای پیام/د

اولویت بندی موضوعات پژوهشی در راستای توسعه همه جانبه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.