سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه اثر جدید سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سه اثر طبیعی این استان پس از مطرح شدن در نشست شورای ثبت ملی در بندر انزلی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در منطقه چابهار و کنارک امسال سه اثر شامل منظر طبیعی روستای بریس در ۶۵ کیلومتری شرق چابهار، کوه‌های مینیاتوری و منظر طبیعی و فرهنگی روستای گرگان نیکشهر در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

او  گفت: ساحل بریس و کوه‌های مینیاتوری دارای چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد هستند که می‌توانند در بحث توسعه گردشگری چابهار کمک شایانی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ثبت آثار ملموس و ناملموس استان در فهرست میراث جهانی و ملی باعث جذب گردشگر و درآمدزایی برای بومیان منطقه می‌شود.

او  بیان کرد: تاکنون هزار و ۶۱۵ اثر غیر منقول و ۲۰۴ اثر منقول در سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جلالزایی ادامه داد: همچنین ۴۲ اثر غیر منقول سیستان و بلوچستان در سالجاری در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

او گفت: هشت اثر طبیعی سیستان و بلوچستان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پرونده‌های دیگری از استان آماده ثبت ملی هستند، افزود: هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این استان برای گردشگران است.

او همچنین به هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته کلنگ پروژه بندر تنگ کنارک در زمینی به مساحت یک هکتار با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

جلالزایی گفت: این پروژه که کاملا سنتی است در کمتر از ۶ ماه در روستای هدف گردشگری تنگ به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

ساحل بریس و کوه‌های مینیاتوری چشم‌اندازی زیبا  در استان سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.