سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۷۵درصددانشجویان علمی کاربردی بعد از فارغ التحصیلی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه بالاترین درصد اشتغال را در بین زیرنظام‌های آموزشی دارد و ۷۵ درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید احمدرضا پیش بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز در سفر به کرمان در جمع اصحاب رسانه در محل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کمتر از سه هزار شغل تعریف شده در کشور وجود دارد که این آمار در برخی از کشور‌ها بیش از ۱۳ هزار شغل است و افراد در این کشور‌ها موظفند صلاحیت حرفه‌ای برای شغل خود کسب کنند که این امر در ایران علاوه بر خلاء قانونی، نیاز به فرهنگسازی دارد.

او افزود: دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی در محیط کار تحصیل می‌کند که ظرفیت بالای این دانشگاه برای افزایش مهارت آموزی در برنامه‌های آموزشی را نشان می‌دهد.

پیش بین تصریح کرد: این دانشگاه به دنبال احیای صلاحیت‌های حرفه‌ای است، زیرا جمعیت بالای شاغلان فاقد صلاحیت شغلی در کشور موجب شده که چند برابر درآمد نفتی کشور خسارت اتلاف منابع دهیم.

او بیان کرد:این دانشگاه با اجرای طرح استارت آپ خرما با بیش از ۲۰۰ محصول متنوع، واحد‌های رشد و فناوری، تخفیف ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی به قهرمانان المپیاد‌ها و دانش آموختگان در کنار دانشگاه در قالب کانون‌ها و نیازسنجی با توجه به نیاز جامعه جریان توسعه مهارت آموزی در کشور را توسعه می‌دهد.

پیش بین گفت: بیش از ۵۰ مرکز جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال ۹۸ در کرمان احداث می‌شود که پنج مرکز در خراسان رضوی، پنج مرکز در البرز هفته آینده افتتاح و سه مرکز بهزیستی، هلال احمر و خانه اصناف در استان کرمان قرار دارد.

او بیان کرد: ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان مشغول تحصیل هستند که سه مرکز نیز تا پایان سال ۹۸ در استان کرمان تاسیس می‌شود.

پیش بین با اشاره به بازگشت مجدد مرکز علمی کاربردی هلال احمر گفت: پس از ابلاغ اساسنامه باید برنامه راهبردی مرکز هلال احمر داده شود و این مرکز می‌تواند رشته‌های جدید متناسب با نیاز خود تعریف کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: مراکز و آموزشکده‌ها باید آمادگی تبدیل شدن به واحد دانشگاهی را داشته باشند در کشور سه هزار واحد دانشگاهی داریم که بیش از ۵۰۰ واحد در دانشگاه جامع علمی کاربردی واقع است.

در ادامه محسن شمسی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز با بیان اینکه در حال بررسی تقاضا‌ها برای جایگزینی مراکز غیر فعال استان هستیم گفت: چشم انداز دانشگاه علمی کاربردی، آموزش افراد در محل کار آنان است.
انتهای پیام/ی

بازگشت مجدد مرکز علمی کاربردی هلال احمر به چرخه آموزش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.