استاندار کرمان گفت: نمره استان در رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی عملکرد بدی نیست؛ البته تا وضعیت ایده آل فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ر محمدجواد فدایی استاندار کرمان  امروز در چهارمین روز از هفته دولت و در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان گفت: درسال گذشته با تلاش کارمندان دولت موفقیت‌های خوبی در استان کرمان داشته‌ایم و خدمات قابل توجهی به مردم استان ارائه شده است.

فدایی با اشاره به اینکه متاسفانه روال این است که مشکلات، کمبود‌ها و نارضایتی‌ها را بیان می‌کنیم و آنچه که به دست آورده شده کمتر بیان می‌شود، افزود: ما مطالبه گری را قبول داریم، زیرا هم حق مردم است و هم برای فعالیت بیشتر انگیزه می‌شود، اما در کنار آن باید خدمات و امکانات نیز بیان شود.

استاندار عنوان کرد: در سال گذشته تسهیلات خیلی خوبی به متقاضیان شغل در استان پرداخت شده و ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در مشاغل خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت و ۱۱ هزار شغل در این زمینه ایجاد شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: ۶ هزار و ۲۳۵ شغل در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده که در واقع توانمندسازی آن‌ها بود و امسال مدیرکل این نهاد قول داده ۱۲ هزار شغل ایجاد شود که مشکل ضمانت دارند و قول داده ایم این مسئله را حل کنیم و در این زمینه صندوق ضمانت مددجویان را ایجاد خواهیم کرد.

او افزود: در اشتغال روستایی و عشایری که خیلی مهم است، زیرا باید از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها جلوگیری کنیم، در سال گذشته ۳۲۴ میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصد در این حوزه اختصاص داده و ۶ هزار و ۵۹۳ شغل مستقیم ایجاد شد و رتبه ۷ کشور را کسب کردیم.

فدایی گفت: اگر با حاشیه نشینی در شهر‌ها مواجه هستیم و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق بیشتر است، به دلیل این است که مردم روستا‌ها شغل خود را به دلایل مختلف از دست داده و یا برای فرزندانشان شغلی ایجاد نشده و چاره‌ای جز مهاجرت به اطراف شهر‌ها برای کار نداشته اند.

او تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر برای افزایش تولید واحد‌های فعال و تکمیل واحد‌های نیمه تمام و ۹۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ در استان کرمان پرداخت شده و رتبه ۵ کشور را به دست آورده ایم.

استاندار کرمان با اشاره به صدور مجوز ۱۵۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان بیان کرد: در هفته دولت امسال ۴۸۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان آماده افتتاح داشتیم که علی رغم مشکلات اقتصادی، به لحاظ تعداد طرح و میزان اعتبار نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی داشتیم.

فدایی افزود: در گازرسانی روستا‌ها از سال ۹۲ تاکنون ۷۲۵ روستا گازرسانی شده که ۳۴۶ روستا در سال ۹۷ انجام شده و در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق بوده ایم و پروژه فاضلاب شهر‌های کرمان، زرند و سیرجان با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست.

او گفت: پارسال بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان از امکان تهاتر استفاده کردیم و با این اقدام که در واقع استفاده از ظرفیت‌های قانونی و برای پرداخت طلب پیمانکاران به دولت بود، تهاتر شد.

فدایی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار استان کرمان در سال گذشته عنوان کرد: این روند باید ادامه پیدا کند و پنجره واحد سرمایه گذاری که به جد دنبال می‌کنیم گام بسیار مهمی برای بهبود فضای کسب و کار است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در همه کار‌ها نیاز به ارزیابی داریم، عنوان کرد: استان کرمان در رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی را کسب کرده که در این زمینه باید عرض کنم رتبه با نمره تفاوت دارد که نمره استان با نمره استان اول فاصله بسیاری ندارد و عملکرد بدی نیست؛ البته تا وضعیت ایده آل فاصله داریم و برای آن برنامه داریم و کار می‌کنیم.

او افزود: بعضا افرادی به ما مراجعه کرده و می‌گویند یک سال به یک اداره مراجعه می‌کنند و جواب نمی‌گیرند که این امر چند دلیل دارد و ما برای مشخص شدن دلیل این موارد که طرحی را در ادارات استان اجرا و مسائل را رصد خواهیم کرد.
انتهای پیام/ی

بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار