سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان، سومین قطب تولید دارویی کشور/سهم ۱۰ درصدی اصفهان از تولید داروی کشور

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ارزش بازار دارویی کشور ۴/۲ میلیارد دلار است که ۳ میلیارد دلار آن مربوط به تولید دارو‌های داخلی می‌باشد.

دکتر اصلانی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: استان اصفهان در حال حاضر سومین قطب تولید دارویی کشوراست این در حالی است که قبل از انقلاب و تا سال شصت و هشت ما هیچ شرکت داروسازی نداشتیم، ولی امروزه تولید ۸۰۰ نوع دارو، ۲۵ شرکت ثبت شده در خصوص تولید دارو وهمچنین ۱۸ شرکت فعال داروسازی را در اصفهان داریم.

عباس جعفریان دهکردی رئیس دانشکده داروسازی اصفهان گفت: در سال‌های اخیر صنعت داروسازی در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است ازدستاورد‌های دانشکده دارو سازی اصفهان می‌توان به تحقیقات موفقیت آمیز در خصوص ایجاد چند شرکت معتبر اشاره داشت که اساتید داروسازی اصفهان بنیان گذار این شرکت‌ها هستند و همچنین فارغ التحصیل‌های دانشکده داروسازی به عنوان مشاوردر این شرکت‌ها مشغول می‌باشند.

رئیس دانشکده داروسازی اصفهان در خصوص تولید دارو‌های صعب العلاج درکشور بیان کرد: داروسازان اخیرا روی دارو‌های موثر در درمان بیماری ام اس، روی کشف و شناسایی ترکیباتی که اثرات ضد سرطان دارند فعالیت می‌کنند همچنین تولید انبوه برخی از دارو‌ها به علت اینکه تولید آن در کشور محدود بود، در دانشکده داروسازی انجام گرفته است.

او درباره بالابودن سرانه مصرف دارو در ایران افزود: سرانه مصرف برخی دارو‌ها و متاسفانه آنتی بیوتیک‌ها در ایران بالاتر از میانگین جهانی است به دلیل اینکه چنین فرهنگی در کشور ما وجود داردکه اگر بیمارشویم حتما باید با مصرف دارو و آن هم چندین نوع دارو درمان شویم در بررسی‌های انجام گرفته مصرف این نوع از فراورده‌ها رو به گسترش است در حالیکه حتی فراورده‌های مجاز نیستند و به صورت قاچاق وارد بازار شدند.

رئیس دانشکده داروسازی درباره استفاده از گیاهان دارویی در شرکت‌های داروسازی اظهار کرد: طبیعت ۴ فصل کشورمان، زمینه رشد انواع گیاهان دارویی را در این اقلیم فراهم کرده، دارو‌های گیاهی زیادی داریم که اثرات خیلی خوبی هم دارند مانند "تکسول" که یک ترکیب ضد سرطان است و از گیاهان دارویی استخراج می‌شود، اما نکته مهم در استفاده ازگیاهان دارویی تبلیغات و اغراق زیادی در خصوص تاثیرات آنهاست که توسط افرادی سودجو انجام میگیرد.

عباس جعفریان دهکردی گفت: در حاضر ۱۴ داروی شیمیایی در دانشکده داروسازی اصفهان به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده و قراراست تا چند سال آینده به تولید انبوه برسد.
 
انتهای پیام/ی
 
 

۱۸ شرکت فعال داروسازی در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.