مسعود اعتمادی فر گفت: درکشور هفتاد و پنج الی هشتاد هزار بیمار مبتلا به ام اس داریم که این تعداد در اصفهان به نه تا ده هزار نفر می‌رسد.

مسعود اعتمادی فر متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان درباره روند روبه رشد بیماری ام اس گفت: آمار بیماری ام اس در کشور و حتی در خاورمیانه رو به افزایش است بطوری که درکشور هفتادوپنج تاهشتاد هزار بیمار مبتلا به ام اس داریم که این تعداد در اصفهان به نه تا ده هزار نفر می‌رسد.

او در خصوص تولیدات دارویی کشور برای درمان بسیاری از بیماری‌ها افزود: پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید دارو درکشور حاصل شده به طوری که در درمان و کنترل بیماری‌هایی مثل هپاتیت، ام اس و صرع به پیشرفت‌های خوبی رسیده ایم، دارو‌های تولید شده برای بیماری ام اس حتی بهبودی کامل فرد بیمار را هم در بردارد.

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه بیماری ام اس در خانم‌ها بیشتراز آقایان است بیان کرد:بیماری ام اس ۴ برابر در خانم‌ها بیشتر از آقایان است و حدود هفتادو پنج تا هشتاد درصد بیماران ام اس را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، کمبود ویتامین دی، تغییرات هومونی، تغییرات سیستم ایمنی، نوع سبک زندگی، استرس‌ها از دلایل شایع در ابتلا به این بیماری هستند.

مسعود اعتمادی فر درباره علت بروز ام اس گفت: تغییرات درسیستم ایمنی بدن موجب ام اس می‌شود. آلودگی هوا، آلودگی آب و وجود سموم در بروز ام اس نقش دارند، اما هنوز علت اصلی این بیماری ناشناخته است.
 
انتهای پیام/ی
 
 

داروهای درمان ام اس در داخل کشور تولید می شود

برچسب ها: علوم پزشکی ، ام اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.