سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص یک میلیارد تومان برای خرید دارو‌های خاص در لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید دارو‌های خاص اختصاص داد تا بیماران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید دارو‌های خاص اختصاص داد تا بیماران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.
امین حسنوند  اظهار داشت: قرارگاه دارو و تجهیزات در سطح لرستان تشکیل شد که تاکنون این قرارگاه دو جلسه مهم و کاربردی با مصوبات لازم‌الاجرا داشته‌است.

وی با تأکید به اینکه کمبود دارو از خیلی وقت پیش وجود داشته‌است، افزود: اکنون به‌دلیل تحریم‌ها حساسیت کمبود دارو بیش‌تر شده و این مشکل کشوری‌ست نه استانی.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان عنوان کرد: سازمان غذا و دارو در ۲۴ ساعت شبانه‌روز درحال رصد داروهاست و خوش‌بختانه اکنون مشکل دارویی در سطح کشور و استان نداریم، تنها ترس مردم از کمبود دارو به‌دلیل وجود تحریم‌هاست.

وی  بیان کرد: رایزنی‌های لازم با شرکت‌های دارویی جهت تأمین داروی مورد نیاز مردم انجام می‌شود و خوشبختانه تاکنون تمام شرکت‌ها پای کار بوده‌اند.

حسنوند با اعلام اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان به شرکت‌های پخش دارویی بدهی داشته‌ایم، گفت: با تلاش‌های سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی اکنون طلب شرکت‌های دارویی از ما تنها ۵۰ میلیارد تومان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان در خصوص دونرخی بودن برخی از دارو‌ها تصریح کرد: تفاوت قیمت برخی از دارو‌ها به مواد اولیه آن‌ها برمی‌گردد، برخی از این دارو‌ها از کشور‌هایی مانند پاکستان و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی وارد می‌شوند همین موضوع باعث تفاوت قیمت در برخی از دارو‌ها می‌شود.

حسنوند اظهار داشت: سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی جهت خرید دارو‌های خاص یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد تا بیماران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی ضمن تأکید به لزوم فرهنگ‌سازی در مصرف دارو افزود: دارو برای درمان است و باید از مصرف غیرضروری آن جلوگیری شود، از طرف دیگر باید مردم را در جهت مصرف دارو‌های داخلی در راستای حمایت از تولید و رفع مشکل کمبود دارو تشویق کرد.

انتهای پیام/ب

یک میلیارد تومان برای خرید دارو‌های خاص در لرستان اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.