سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند توصیه برای اینکه سگ ها گازتان نگیرند

رییس مرکز بهداشت کرمان گفت: توصیه می‌کنیم اگر سگی به دنبال شما آمد بی حرکت بایستید، به چشمانش نگاه نکنید و یا نخندید چرا که با دیدن دندان‌ها احساس می‌کند که می‌خواهید به او حمله کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ارسلان اسکندری رییس مرکز بهداشت کرمان گفت: بیشترین مراجعین به مرکز بهداشت بخاطر گاز گرفتگی افرادی هستند که سگ خانگی، نگهبان و گله دارند؛ این مساله نشان می‌دهد بسیاری از افراد رفتار با سگ‌ها را بلد نیستند.

رییس مرکز بهداشت کرمان در رابطه با جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر گفت: مهم‌ترین موضوع دراین رابطه، فرهنگ مردم است.

او افزود: مردم با برخی اقداماتشان سبب افزایش سگ‌های ولگرد می‌شوند از جمله آنکه زباله‌ها را در هر ساعتی از شبانه روز بیرون از خانه می‌گذارند گذاشتن زباله در هر ساعتی از شبانه روز در سطح شهر سبب می‌شود تا تغذیه سگ‌های ولگرد خوب شود و در نتیجه زاد و ولد آن‌ها بیشتر می‌شود.

رییس مرکز بهداشت کرمان با بیان اینکه هزینه‌ی واکسن هاری برای هر نفر دو میلیون تومان است گفت:خوب است بدانید که عامل بسیاری از گاز گرفتگی‌ها رفتار ناصحیح مردم با حیوانات است.

او افزود: حیوانات به خودی خود حمله نمی‌کنند مگر آنکه از طرف انسان‌ها آزار ببیند برای مثال سنگ و چوب به طرفشان پرت شود و یا افراد رفتار با حیوانات را بلد نباشند.

رییس مرکز بهداشت کرمان تشریح کرد: باید دانست وقتی به سگ غذا می‌دهیم نباید او را نوازش کرد چرا که باعث تحریک سگ می‌شود ضمن این که توصیه می‌کنیم اگر سگی به دنبال شما آمد بی حرکت بایستید، به چشمانش نگاه نکنید و یا نخندید چرا که با دیدن دندان‌ها احساس می‌کند که می‌خواهید به او حمله کنید.

او با اشاره به اینکه کار تخصصی مرکز بهداشت آموزش به خانواده‌ها برای پیشگیری و نحوه‌ی برخورد با برخی معضلات از جمله سگ‌های ولگرد است، اظهار داشت: به کمک آموزش و پرورش به دنبال آموزش جامعه برای رفتار درست با حیوانات هستیم.

اسکندری با بیان این که معضل سگ‌های ولگرد جهانی است، افزود: طبق دستورالعمل در شهر‌های بزرگ شهرداری‌ها و در روستا‌ها دهیاری‌ها موظف به جمع آوری و برخورد با سگ‌های ولگرد هستند، اما مرکز بهداشت به کمک سازمان دامپزشکی و سایر سازمان‌های دیگر به کمک شهرداری آمده است.

انتهای پیام/‌ی

جمع آوری سگ های ولگرد  از سطح شهر کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.