سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار همدان خبر داد:

تهیه سند اطلاع رسانی استان / همدان شاهراه ریلی غرب کشور

استاندار همدان از تهیه سند اطلاع رسانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شاهرخی استاندار همدان  امروز به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت:در این سند رابطه دستگاه های اجرایی با رسانه ها و مردم تعیین شده است.

او افزود: استان همدان نخستین استانی است که این سند را تهیه کرده است.

شاهرخی گفت:در استان سند راهبردی سه ساله استان را تهیه کردیم و بر اساس آن سند حرکت می‌کنیم.

استاندار همدان گفت:در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر اساس این سند دستگاه‌ها باید عمل کنند و بر اساس اخری آمار امسال بیش از ۸ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

او در ادامه  با بیان اینکه امسال در هفته دولت ۷۰۵ طرح عمرانی،اقتصادی و خدماتی استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود افزود : این طرح ها با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده اند .

شاهرخی با بیان اینکه این طرح ها با هدف تامین منافع مردم اجرا شده اند، گفت:  با بهره برداری از آنها برای هزار و ۲۳۳ نفر شغل ایجاد شده است.

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در استان همدان 

استاندار همدان از پیش بینی سرمایه گذاری سالانه ۵ هزار میلیارد تومانی در این استان خبر داد.

شاهرخی، گفت: برای افزایش سرمایه گذاری، ارتقاء واحد‌های موجود، بازآفرینی واحد‌های تعطیل شده ، ایجاد زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری جدید را در دستور کار قرار دادیم.

استاندار همدان از تامین سالانه یک هزار میلیارد تومان در استان برای کارآفرینی و ایجاد سرمایه گذاری خبر داد و گفت: سالانه ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات را در استان خواهیم داشت.

او با اشاره به وجود بیش از ۳۰ نوع ذخایر مواد معدنی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون هزار و۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش معادن استان داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما نباید به شرایط موجود اکتفا کنیم، افزود:ما جزو استان‌های اول کشور در مشارکت بخش اقتصادی هستیم.

استاندار همدان گفت: نرخ اشتغال در استان و مشارکت مردمی در استان امروز به ۴۴ درصد رسیده است.

شاهرخی ، نرخ بیکاری امسال در استان همدان را به طور میانگین ۸/۲ در صد اعلام کرد و افزود : حدود ۵۴ هزار نفر در استان بیکار و جو یای کار هستند.

او در ادامه افزود:   برای اشتغال ۶۰ هزار نفر در استان برنامه ریزی انجام شده است .

استاندار همدان با بیان اینکه  هدف دشمن کاهش رفاه، معیشت مردم و جلوگیری از اشتغالزایی در کشور است، گفت: ما توانسته ایم  ظرفیتتولید در کشور را افزایش دهیم .

همدان شاهراه ریلی غرب کشور

استاندار همدان با بیان اینکه  پیگیر اضافه کردن باربری برای راه آهن ملایر و ایجاد ایستگاه درون شهری راه آهن همدان هستیم گفت: استان به شاهراه ریلی غرب کشور تبدیل خواهدشد.

شاهرخی اظهارداشت:  توسعه پرواز‌های فرودگاه بین المللی همدان و تجهیز این فرودگاه در دستور کار جدی قرار دارد.

استاندار همدان از ساخت شهرک علمی و فناوری نوین در ۴ استان کشور خبر داد و افزود:  زمین برای این شهرک در استان تملک شده است و ساخت آن بزودی آغاز می‌شود.

 شاهرخی از راه اندازی منطقه ویژه جهان آباد خبر داد و گفت: هزار هکتار زمین با همه زیرساخت‌ها، برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

او از راه اندازی مرکز تخصصی سرطان در استان تا سال آینده خبر داد افزود: ما باید استان را به عنوان مرکز پزشکی کشور و گردشگری سلامت معرفی کنیم.

استاندار همدان  با بیان اینکه در استان ۷۵۶ پزشک عمومی، ۴۳ فوق تخصص  داریم،گفت:، در آینده نزدیک دانشگاه بوعلی سینا به دانشگاه‌های نسل سوم نزدیک می‌شود.

استاندار همدان طرح تحول سلامت را طرحی برای رفاه بیماران و افزایش خدمات پزشکی در کشور دانست و گفت: استان همدان ظرفیت‌های زیادی در حوزه پزشکی طب سنتی دارد.

او از سرعت یافتن طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان خبر داد و گفت: استان همدان بیشترین نظارت را در برداشت آب از منابع آبی استان دارد و بیشترین چا‌های غیر مجاز شناسایی و پلمب شده است.

انتهای پیام/ا

سرمایه گذاری۵ هزار میلیاردی در استان همدان

 

 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.