سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه‌جویی ۱۳ میلیون مترمکعبی آب با سیستم‌های نوین آبیاری در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از صرفه‌جویی ۱۳ میلیون مترمکعبی آب با سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جوادی بایگی، مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: با اجرای سه هزار و ۱۱۴ هکتار طرح آبیاری نوین در شهرستان سربیشه، سالانه ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است.


او افزود: از این مقدار یک‌هزار و ۳۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار هشت میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان و یک‌هزار و ۷۶۴ هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار هفت میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان در این شهرستان اجرا شده است.


جوادی بایگی بیان کرد: تاکنون ۵۶۵ هکتار سامانه نوین آبیاری با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان در شهرستان سربیشه اجرا شده است که از این مقدار ۱۷۰ هکتار آبیاری تحت فشار با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان و ۳۹۵ هکتار آبیاری کم فشار با اعتبار ۲ میلیارد تومان انجام شد.


او افزود: تاکنون مطالعات طرح‌های نوین آبیاری در بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار برای اجرا هستیم.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: سامانه‌های نوین آبیاری از مهمترین راه‌های مقابله با کم آبی، پیشگیری از کاهش ذخیره منابع آب زیرزمینی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.


او ادامه داد: اجرای روش‌های نوین آبیاری، قابلیت دسترسی بهره‌بردار به منابع آب بیشتر، افزایش امکان بهره‌برداری از طرح صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف‌های هرز، کاهش هزینه و بهبود راندمان انتقال و توزیع آب کشاورزی را به دنبال دارد.


سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
انتهای پیام/ب


اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.