سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال راه بازگشت زندانیان به زندگی

مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: جلوگیری از بازگشت دوباره زندانیان به زندان در گرو آموزش و ایجاد اشتغال آن هاست. 

هاشمی مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در حال حاضر آموزش و اشتغال دو مقوله بسیار مهم در رسالت اصلاحی و تربیتی زندانیان کشور است.

او افزود: استان ما در این دوحوزه جزو سه استان برتر کشور هستیم که خراسان شمالی و استان آذربایجان شرقی از دیگر استان‌های برتر هستند.

هاشمی ادامه داد: برش کشوری استان ما در حوزه آموزش در سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر بوده و با تعاملی که با دستگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی و همچنین میراث فرهنگی داشتیم آن را به سه هزار ۷۰۰ نفر رسانده ایم.

مدیر کل زندا‌های استان گفت: سازمان زندان‌ها توانسته در زندان‌های خراسان جنوبی برای حدود ۴۰ درصد از زندانی‌ها در حین حبس  و بعد از اتمام حبس اشتغال ایجاد کند.

او با بیان اینکه ایجاد شغل برای زندانیان  در دوران حبس و بعد از اتمام آن بسیار مهم است افزود:  ایجاد شغل  می‌تواند منبع درآمدی برای خانواده زندانی وهمچنین از آسیب‌های وارده در زندان  جلوگیری کند.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه اشتغال زندانی‌ها و حرفه‌آموزی آن‌ها گامی موثر برداشته ایم ادامه داد: در حوزه پرورش شترمرغ تمام کارگران آن از زندانی هستند و در شرق کشور نمونه است.

مدیر کل زندان‌های استان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۶ تن خیار ارگانیک را به بازار صادر کردیم گفت: پرورش شتر، دام سبک از جمله حوزه‌هایی است که زندانیان در آن اشتغال دارند.

هاشمی  با بیان اینکه جلسه ستاد خیرین برای اولین بار با حضور خیرین  در زمینه آموزش و اشتغال برگزار شد ادامه داد:  امید داریم که در این زمینه بنیاد تعاون و اتاق بازرگانی و جامعه خیرین بتواند در زمینه‌های مختلف اعم از اشتغال فعالیت کنند.

انتهای پیام / ط ا

حضور زندانیان در دوره های کارآفرینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.