سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش نمایندگان مجلس به درخواست جذب ۱۵۰ نیرو در اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جذب نیروی جدید بدون آزمون در اصفهان بررسی می‌شود و اگر خلاف قانون اقدام شود ما از دستگاه‌های نظارتی برای رسیدگی به این موضوع استفاده می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: چابک‌سازی و کوچک کردن دولت، سیاست برنامه ۵ ساله ششم توسعه است که باید مورد توجه قرار گیرد، لازمه آن نیز این است که دولت سیاست‌گذار و ناظر باشد و کار‌ها را به بخش‌های غیردولتی و خصوصی واگذار کند.

او ادامه داد: دولت باید کوچک و چابک باشد تا ارتباطات را هماهنگ کرده و به خوبی سیاست‌گذاری کند و این اصل در برنامه ششم عنوان شده است، پس هرگونه گسترش در دولت با برنامه ششم توسعه در تضاد است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در بخش‌های مختلف نظام نیازمند نیرو‌هایی هستیم که وارد چرخه و صحنه فعالیت‌ها شوند مانند آموزش و پرورش بیان کرد: در آموزش و پرورش بحث حضور معلمان حق التدریس، خرید خدمت و سایر نیرو‌های دیگر مطرح است که البته باید تأکید کرد آموزش و پرورش به شخصیت‌های با سواد و فعال نیازمند است، بخشی از آن را دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌کند و بخشی نیز از قول‌هایی که در سال‌های گذشته مطرح شده است.

سالک با اشاره به اینکه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اخیراً عنوان کرد که جذب ۴۳ هزار نفر در آموزش و پرورش مطرح است و در این بین استان اصفهان نیز سهمی دارد عنوان کرد:آموزش و پرورش را باید دریافت، اما شاید در جا‌های دیگر نیازی به جذب نیرو نباشد و این مطلبی قابل توجه است.

او گفت: خبر نداریم که استاندار برای گسترش فعالیت‌های استانداری درخواستی کرده است بنابراین قضاوتی نیز در مورد رانتی بودن یا نبودن آن ندارم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جذب نیروی جدید بدون آزمون در اصفهان بررسی می‌شود و اگر خلاف قانون اقدام شود ما از دستگاه‌های نظارتی برای رسیدگی به این موضوع استفاده می‌کنیم.
 



اقدام خلاف قانون توسط دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌شود



حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نامه درخواست استانداری اصفهان برای جذب ۱۵۰ نیروی جدید خارج از روال آزمون بی‌اطلاع هستم اظهار داشت: طبیعی است که مسیر استخدام باید از طریق آزمون و نیز ایجاد فرصت برابر و عادلانه برای همه جهت شرکت در آزمون باشد و بعید است که خارج از روال آزمون چنین درخواستی صورت گرفته و یا سازمان امور استخدامی چنین مجوزی را اعطا کند.

او با اشاره به تکرار این موضوع در ادوار گذشته بیان کرد: در زمان استاندار سابق اصفهان هم درخواست مجوز برای استخدام چند نفر خارج از روال عادی و آزمون شده بود و ناعادلانه بودن این موضوع در کشور طنین‌انداز شد و دست‌اندرکاران این اقدام از موضع خود عقب‌نشینی کردند و تعدادی از نمایندگان استان هم از وزیر کشور طرح سوال کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با چگونگی نظارت و رسیدگی به این اقدام عنوان کرد: این موضوع بررسی می‌شود و اگر غیر از روال آزمون باشد طبق بند نهم اصل سوم قانون اساسی خلاف قانون بوده و دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه رسیدگی به چنین موضوعی وظیفه سازمان امور استخدامی است گفت: اگر گزارشی یا مشاهده‌ای برخلاف قانون دریافت شود دستگاه‌های نظارتی هم درون قوه و هم خارج از قوه وظیفه کنترل دارند و چنانچه موضوعی خلاف قانون باشد باید دنبال شود و از طریق مراجع قضایی برخورد مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.