سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، سیاست وزارت نیرو در خصوص حل مسئله آب استان اصفهان را اشتباه دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ترکی ، سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص مقابله با ریزگرد‌ها در استان اصفهان گفت: با توجه به خشک سالی‌های اخیر استان از انتشار ریزگرد‌ها مصنون نبوده، کانون بخشی از این ریزگرد‌ها در استان‌های همجوار است، اما بخش اصلی این مشکل مربوط به خشک سالی‌های اخیر در استان اصفهان می‌باشد.

وی ضمن اشاره به آلودگی‌های محیطی در استان ادامه داد: صنایع و فلزات سنگینی که در حواشی گاوخونی وجود دارد باعث آلودگی تالاب گاوخونی شده که این آلودگی‌ها بسیار برای سلامتی مردم استان خطرناک است.

این نماینده مجلس ادامه داد: آلودگی گاوخونی همیشه مورد توجه مسئولین استان و نمایندگان مردم قرار داشته، اما باتوجه به اینکه استان اصفهان را به عنوان استان برخوردار در کشور می‌شناسند نوعی اصفهان ستیزی در مسئولین و نمایندگان سایر استان‌ها به وجود آمده است و باعث شده گام موثری در حل مشکل ریزگرد‌های استان اصفهان برداشته نشود.

ترکی در خصوص جاری بودن زاینده رود جهت مقابله با ریزگرد‌ها اینگونه گفت: اگر ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود از طریق دولت انجام گردد و بودجه قابل توجهی برای این امر اختصاص داده شود می‌تواند به صورت موثر در حل مشکل ریزگرد‌ها تاثیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان اصفهان فارغ از مسائل سیاسی و اجتماعی هم صدا هستند که نمونه آن در استعفای دست جمعی کاملا مشهود بود، اما ماسفانه رویکرد وزارت نیرو در خصوص مشکل آب استان اصفهان اشتباه است، در سیاست کلی وزارت نیرو که در جلسه مجمع نمایندگان مطرح شده به صرفه جویی و تغیر معیشت کشاورزان اشاره شده که هر دو این‌ها اشتباه است .

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص تامین ارز دولتی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: جهت مقابله با مشکلاتی که تحریم‌ها به وجود آورده با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی جهت تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بخشی از این مشکل برطرف شد، اما قسمتی از این ارز تخصیص داده شده در بخش‌های دیگری هزینه شده است .

ترکی در خصوص حل مشکلات به وجود آمده در سازمان غذا و دارو گفت: با شروع به کار دکتر نمکی و تغیراتی که در سازمان غذا و دارو ایجاد شد همچنین سیاست شفاف سازی کمیسیون بهداشت مجلس جلسه‌ای با حضور وزیر محترم بعد از تعطیلات مجلس در خصوص غذا، دارو و تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی
 


ریزگردها، مشکل جدی آلودگی هوای اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.