سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۹ کیلومتر روکش آسفالت در فردوس

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۹ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان روکش شده است.

آخوندی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، از انجام عملیات روکش آسفالت در محور فردوس-دیهوک به طول ۴ کیلومتر و اجرای ماسه آسفالت محور اسلامیه باغستان به طول ۵ کیلومتر خبر داد و گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری‌محور‌های مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت درمحور‌های فردوس- دیهوک وماسه آسفالت محور اسلامیه باغستان اجرایی شده است.


او افزود: این پروژه‌ها بصورت امانی و پیمانی در مدت زمان دو ماه ازابتدای تیر ماه سال جاری آغاز گردیدکه برای اجرای این عملیات بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.


آخوندی بیان کرد: طول محور فردوس -دیهوک ۴۵ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر از محور فردوس- دیهوک در سال‌های گذشته بهسازی و آسفالت شده است همچنین ۴ کیلومتر ادامه این مسیر حد فاصل کیلومتر‌های ۲۹ تا ۳۳ و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در سال جاری آسفالت و به بهره برداری رسیده است.


او یاد آور شد: در ماه جاری اقداماتی جهت ایمن سازی نقاط پرخطر حوزه استحفاظی شامل شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی، نصب گاردریل، نصب چشم گربه‌ای، اجرای پریماک و نصب چراغ پلیس مجازی توسط این اداره انجام گرفته است.


آخوندی گفت:جاده‌ها از اموال عمومی است که قانون گذار حفظ حراست نگهداری تعریض و هرگونه فعالیت‌های مرتبط با آن را به این اداره محول نموده، بدیهی است ایمن نمودن محور‌ها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فردوس خاطر نشان ساخت هدف نگهداری راه تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی است.


شایان ذکر است طول راه‌های آسفالتی حوزه استحفاظی شهرستان شامل ۷۵ کیلومتر راه یک طرفه، ۷۲ کیلومترراه دو طرفه، ۲۰۴ کیلومتر راه روستایی و ۳۵۲ کیلومتر راه شوسه می‌باشد که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محور‌ها و نیز اولویت بندی آن‌ها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه استحفاظی اقدام می‌گردد.
انتهای پیام/ب


روکش آسفالت جاده‌های فردوس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.