معاون اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۴ هزار مسکن روستایی شهرستان خوسف در حالت بحرانی است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، یزدانی، معاون اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیروز در شورای مسکن شهرستان خوسف گفت: از پنج هزار مسکن روستایی شهرستان خوسف؛ چهار هزار غیر مقاوم و در حالت بحرانی است که باید برای مقاوم سازی و یا تخریب و ساخت مجدد اقدام شود.


او افزود: از پنج هزار مسکن روستایی شهرستان خوسف چهار هزار غیر مقاوم و در حالت بحرانی است که باید برای مقاوم سازی و یا تخریب و ساخت مجدد اقدام کنند.


معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد سهمیه ۴۰۰ واحد ساخت مسکن محرومان در شهرستان خوسف، گفت: بر اساس تفاهم نامه، تسهیلات ویژه‌ای به افرادی که در روستا‌های غیر مقاوم ساکن هستند، با اولویت افراد محروم تحت پوشش نهاد‌های کمیته امداد و بهزیستی (خانواده‌های دو معلولی)، زوج‌های جوان، زنان سرپرست خانوار و در مرحله بعد به افرادی که می‌خواهند به روستا‌ها برگردند، تعلق می‌گیرد.



۲۶۹ متقاضی مسکن محرومین خوسف به بانک معرفی شده اند


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوسف هم در این نشست با گلایه از اینکه دهیاری‌ها در زیرسازی و جدول گذاری معابر روستاها، همکاری نمی‌کنند، گفت: هم اکنون سهمیه قیر رایگان در راستای آسفالت معابر روستایی آماده است؛ ولی زیرسازی لازم از سوی دهیاری و روستا‌ها آماده نیست.


نوفرستی همچنین در خصوص سهمیه ۴۰۰ واحد تفاهم نامه مسکن محرومان شهرستان، افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ متقاضی مسکن ثبت نام کرده اند؛ که از این تعداد ۳۵۰ نفر تشکیل پرونده داده اند.

او ادامه داد: همچنین ۲۶۹ پرونده متقاضیان مسکن به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی و ۱۵۶ نفر هم با بانک انعقاد قرار داد بسته و ۹۲ نفر نیز کار احداث ساختمان را شروع کرده اند؛ که این افراد می‌توانند از کمک بلاعوض ۲۵ میلیونی و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: بنیاد مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.