بیشتر بخوانید: آمازون برقراری ارتباط با دستیار صوتی خود را سادهتر میکند
بهطور طبیعی بخشی از کالاهای فروشگاه اینترنتی آمازون بهفروش نمیرود، به همین جهت این شرکت هر ساله میلیونها دلار برای خالی کردن انبارهای پر شده از کالاهای فروخته نشده خود، هزینه میکند. به عنوان مثال تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی آمازون مبلغی برابر ۳ میلیون دلار برای نابودی کالاهای انباشته شده در انبار این شرکت در کشور فرانسه هزینه کرد.
برنامه اهدا این اجناس میتواند علاوه بر میلیونها دلار صرفه جویی مالی برای آمازون نقش پررنگی در کمک به نیازمندان و افزایش محبوبیت این شرکت داشته باشد. آمازون برای کسب درآمد از این کالاها راههای دیگری را نیز در نظر گرفته است. بهطور مثال قرار است کالاهایی که نسبت به دیگر اجناس فروخته نشده، طرفداران بیشتری دارند با قیمتی بسیار پایینتر از قیمت اولیه خود به فروش برسند.
یکی از مدیران آمازون اعلام کرد:"مشتریان میتوانند در طرح جدید این شرکت کلاهای موجود را حتی تا سه برابر ارزانتر از قیمت اصلی آنها خریداری کنند. ما با این کار علاوه بر درآمدزایی برای آمازون و صرفه جویی مالی، کمک بسیار بزرگی به افراد کم درآمد و بازارهای اجناس دسته دوم و سوم میکنیم."
کارشناسان معتقدند شرکت آمازون با اجرایی کردن برنامههای خیریه و صرفه جویی مالی خود میتواند الگویی بسیار مناسب برای دیگر برندهای بزرگ فناوری و فروشگاههای زنجیرهای در سراسر جهان باشد. آمازون فعلا برنامه خیریه خود را تنها در انگلیس و آمریکا اجرا میکند ولی بدون شک با مشاهده نتیجه رضایت بخش آن، مدیران این شرکت به زودی چنین طرحهایی را در دیگر کشورها نیز پیادهسازی میکنند.
انتهای پیام/