سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای آذربایجان شرقی خنک‌تر می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی گفت: دمای هوای استان از روز سه شنبه تا روز پنج شنبه حدود چهار تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی شرایط نسبتا نا پایدار جوی درروز‌های سه شنبه تا جمعه را در استان نشان می‌دهد که این شرایط باعث وزش تندباد‌های لحظه‌ای، گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال بارش پراکنده در نواحی شرقی به ویژه در منطقه ارسباران، خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی ۲۴ ساعته گذشته، شهرستان جلفا با ۳۸ درجه بالای صفر و شهرستان ورزقان با ۱۲ درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهر‌های استان هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۳۴ درجه بالای صفر و در سردترین زمان ۲۱ درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز ۲۹ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته سه درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به وزش تند باد‌های لحظه‌ای، افزود: با توجه به سرعت تند باد‌های لحظه‌ای، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان و آسیب به دکل‌های مخابراتی دور از انتظار نیست.

اشجعی با بیان این‌که اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی انجام شود، یادآور شد: توصیه می‌شود شهروندان به ویژه کودکان و بیماران از تردد در فضای باز و از ساختمان‌های نیمه کاره و ساختمان‌های بلند و ارتفاعات دوری کنند.

 

انتهای پیام/ش

دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۳۴ درجه بالای صفر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.