مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: تحلیل وضعیت آب و هوای استان در سال زراعی جاری (از مهر ماه ۹۷ لغایت خرداد ۹۸) نشان دهنده اینست که بیش از ۳۱ درصد افزایش بارندگی نسبت به بلندمدت داشته ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در اولین جلسه کارگروه بلایای جوی و طوفان با بیان اینکه در سال زراعی جدید بیش از ۳۱/۶ درصد افزایش بارش را شاهد بودیم افزود: میانگین دمای زراعی سال ۹۸ نیز ۹و سه دهم درصد است که نه دهم درصد افزایش نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد :بیشترین افزایش بارش در ایستگاه شبستر به میزان ۷۸ درصد بوده که نسبت به نرمال بیشتر است و دمای استان در کل ایستگاه‌ها افزایش داشته است .

همچنین با توجه به نمودار بارندگی در سال جاری بیشترین بارش در شهرستان مرند بوده و کمترین بارش را در جلفا شاهد بودیم که نسبت به بلند مدت بارش‌ها خوب بوده است.

وی ادامه داد :در بحث پیشگیری و هواشناسی، اداره کل هواشناسی به لطف خدا فعال بوده و۸۹ درصد از بلایای طبیعی ناشی از آب و هوا است و تنها می‌توانیم قبل از وقوع بلایا از شدت حوادث بکاهیم لذا باید تلاش کنیم که خسارت این حوادث را بگیریم.


وی دررابطه با بحث پایش نیز افزود: قبل از رخداد حوادث در منطقه پایش صورت می‌گیرد و پیش‌بینی‌های روزانه و هفتگی انجام می‌شود که در صورت رسیدن به ۶۰ درصد اطلاعیه‌ها صادر و مردم را مطلع می‌کنیم تا از خسارت‌های احتمالی کاسته شود.


مدیرکل هواشناسی استان افزود : برای اینکه خشکسالی از بین برود باید سه سال متوالی با بارش‌های خوبی مواجه باشیم که به لطف خدا بتوانیم از بحران کم‌آبی نیز خارج شویم.


وی در بخش پایانی سخنان خود از اعتماد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان هواشناسی سخن گفت و افزود: به لطف خدا اعتماد مردم جلب شده و امیدواریم این اعتماد را افزایش داده و پاسخگوی خوبی برای مردم باشیم.

 

انتهای پیام/ش

بارش باران در سال جاری ۳۱ درصد افزایش  داشته است

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.