معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: هوای استان از بعد از ظهر امروز تا فردا با بارش‌های خفیف و پراکنده باران همراه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و با توجه به شرایط فصلی محلی و گذر امواج ناپایدار، هوای استان در برخی نواحی همراه با افزایش ابر و غرش آذرخش است و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی اظهار داشت: روز سه شنبه هوای استان صاف تا کمی ابری، روز چهارشنبه صاف و روز‌های پنجشنبه تا شنبه هفته آینده صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر و در ارسباران احتمال رگبار پراکنده و خفیف باران و آذرخش همراه است.

اشجعی، ادامه داد: هم اکنون (حدود ساعت ۱۰ صبح) بندر شرفخانه با ۲۸ و هشترود با ۱۷ درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بوده و دمای تبریز ۲۳ درجه سانتی گراد است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

بارش باران در آذربایجان شرقی

 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.