سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سواد رسانه‌ای موضوعی جهانی است

کارشناس رسانه حوزه جبهه مقاومت گفت: سواد رسانه‌ای موضوعی جهانی است و در کشور ما نیز باید بیشتر به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن شمشادی در کارگاه سواد رسانه‌ای استان همدان در جمع طلاب و برگزیدگان سومین جشنواره دین و رسانه گفت: امروز باید با تمام توان در حوزه‌های سواد رسانه‌ای، آسیب‌ها، فرصت‌ها و مفاهیم فضای مجازی و شاخصه‌های هنرمندان و رسانه‌های انقلابی و جهان هوشمندانه فعالیت کرد .

او با بیان اینکه موضوع سواد رسانه ای بیش از 60 سال است در جهان مطرح شده است  افزود: این بحث چند سالی است در کشور ما مطرح شده است . 

خبرنگار پیشین صداوسیما در سوریه ، داشتن سواد رسانه ای را برای شناخت  رسانه ها و اهداف پیام های رسانه ها برای مخاطبان و مردم  ضروری  عنوان کرد و افزود : اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم برداشت درست و صحیحی از اخبار نداریم و رسانه های معاند با برنامه ریزی افکار ما را شکل می دهند .

حسن شمشادی داشتن سواد رسانه ای را برای نخبگان و سخنرانان هم بسیار مهم  و ضروری دانست و افزود : بدون  سواد رسانه ای در بیان   مفاهیم برای مخاطبان توفیقی به دست نخواهیم داشت .

او افزود: سواد رسانه‌ای فقط این نیست که کاربر فضای مجازی باشیم بلکه باید توان تحلیل اخبار و رویدادهای منتشر شده از سوی رسانه ها را داشته باشیم. 

کارشناس رسانه منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: مفاهیم سواد رسانه‌ای در ۳سطح ضعیف متوسط پیشرفته در جهان امروز در جریان است و در دنیا رسانه‌های مختلف با این مفاهیم جریان سازی می‌کنند.

شمشادی گفت: رسانه‌های انقلابی باید به دنبال به روز کردن و سواد رسانه‌ای باشند و این سواد رسانه‌ای با مطالعه بیشتر و یادگیری ابزار‌های جدید و تولید محتوا و جذابیت در پیام میسر می‌شود.

انتهای پیام/س

مخاطب شناسی و سواد رسانه ای از الزامات اثر گذاری  رسانه های مختلف است 

برچسب ها: فضای مجازی ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.