سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کشت و برداشت گندم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۷۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، عیسی راستین نسب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نسبت به پارسال حدود ۲.۵ برابر شده افزایش برداشت محصول را داشته ایم افزود : امسال ۶۳ هزار تن گندم سیلویی و ۱۰ هزار تن گندم بذری به مراکز خرید تضمینی این محصول در کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است در حالیکه پارسال ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی بیان کرد: برداشت و خرید تضمینی محصول در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل خرید به ۸۰ هزار تن در استان برسد.

راستین نسب همچنین از خرید تضمینی ۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول دانه‌های روغنی کلزا در مناطق گرمسیری استان خبر داد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تولید امسال محصول کلزا در این استان نسبت به پارسال نیز بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار تن دانه روغنی کلزا در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود در حالی که میزان تولید این محصول در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ تن بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن مساحت زیر کشت از دلایل بالا رفتن تولید این محصول است.

راستین نسب بیان کرد: کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت‌های دولت است.

وی اظهار داشت که محصول کلزا نسبت به دیگر محصولات زراعی آب کمتری نیاز دارد و جایگزین خوبی برای دیگر محصولات زراعی آب بر است.

امسال هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۸ هزار ریال و کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

برداشت محصولات از پانزدهم اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد هم زیر کشت دانه‌ای و علوفه‌ای رفته است که از این میزان یکهزار و ۶۰۰ هکتار ذرت دانه بوده است.

عیسی راستین نسب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال چهار هزار هکتار از مزارع شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و کهگیلویه زیر کشت محصول ذرت دانه‌ای برود.

وی بیان کرد: بیشترین میزان سطح زیر کشت محصول ذرت کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های گچساران و باشت پیش بینی می‌شود.

راستین نسب تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال میزان کشت محصول ذرت استان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پارسال ۲ هزار و۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت رفته بود.

راستین نسب با اشاره به نیاز کشور به ذرت برای تأمین خوراک دام و طیور ابراز داشت: قرار دادن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی، خرید تضمینی، توزیع بذر و کود از حمایت‌های جهاد کشاورزی برای رونق این محصول در کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سه هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت محصولاتی مانند پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی، هندوانه، خیار سبز، کدو، خربزه و سبزیجات برگی رفت.

عیسی راستین نسب اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های سال زراعی ۱۳۹۷-۹۸ کشت محصولات جالیزی و سبزی در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 انتهای پیام/غ

افزایش برداشت گندم در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.