رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید و بیش از ۲۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به میزان بارندگی مناسب در سال زراعی امسال پیش‌بینی می‌شود که برداشت محصولات کشاورزی به خصوص محصولات استراتژیک مانند گندم و کلزا در شهرستان کهگیلویه افزایش یابد.

سید عمران تقوی افزود: میزان بارندگی در سال زراعی در شهرستان کهگیلویه ۸۳۰ میلی متر بوده که نسبت به میانگین بلند مدت ۷۳ درصد و نسبت به میانگین بارش در سال زراعی گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح شهرستان کهگیلویه داریم از این میزان ۴۴ هزار و ۵۵۰ هکتار گندم و جو کشت شده است.

تقوی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و ۳ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی در سطح شهرستان داریم، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید و بیش از ۲۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ هکتار سطح زیر کشت جو آبی و بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت جو دیم در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: امسال بیش از ۲۰ هزار تن جو در شهرستان تولید که پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ تن جو از کشاورزان خرید شود.

تقوی با بیان اینکه فصل برداشت از اواخر اردیبهشت در سطح شهرستان آغاز می‌شود، گفت: امسال کار برداشت محصولات کشاورزان با ۶۳ کمباین مهاجر و ۲۱ کمباین بومی انجام می‌شود.

وی افزود: گندم معمولی با قیمت ۱۷ هزار ریال و گندم معمولی با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال از کشاورزان به صورت تضمینی خرید می‌شود.

در سال ۹۷ حدود ۸ هزار و ۶۰۰ تن گندم و در سال ۹۶ بیش از ۱۹ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در شهرستان کهگیلویه به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شد.

انتهای پیام/غ

برداشت گندم از مزارع کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.