سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره پسته اوایل شهریور ماه در انار

فرماندار انار گفت: با توجه به وجود پربرکت محصول پسته،اوایل شهریور جشنواره پسته در انار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زهرودی فرماندار انار در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: جشنواره پسته بدلیل قابلیت خوبی که تولید این محصول در بخش کشاورزی برای انار ایجاد کرده برگزار خواهد شد.

او همچنین با توجه به عدم ثبات قیمت محصول پسته و امکان سو استفاده دلالان، بر اطلاع رسانی به خرده فروشان جهت فروش بموقع و در زمان تعیین قیمت پسته توسط مراجع  قانونی تاکید کرد.

زهرودی به برگزاری مانور زلزله با حضور قریب به هزار نفر نیروی امدادی و اعضای ستاد بحران استان‌های کرمان و یزد اشاره کرد وگفت: این مانور بزرگ صبح روز سه شنبه ۱۵ مرداد در روستای بیاض برگزار خواهد شد.

انارکی محمدی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس در این جلسه گفت: ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور در سال ۹۷ صورت گرفته است که نیمی از صادرات محصولات کشاورزی به پسته اختصاص دارد.

او در ادامه از پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه تکمیلی کشاورزان خبر داد.

انارکی محمدی گفت: بیمه در سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان به استان هزینه پرداخت کرده که نسبت به سایر استان‌ها مبلغ قابل توجهی میباشد.

کاردوست رییس اداره منابع انارنیز در این جلسه گفت: شهرستان انار دارای ۲۴۱ حلقه چاه عمیق میباشد که ۹۵ درصد آن در بخش کشاورزی برداشت داشته که سالانه قریب به ۷۰ سانتی متر افت منابع آبی را شاهدیم.

قدمزاده رییس اداره برق شهرستان نیز ارسال قبوض این اداره از طریق پیامک از اوایل تیر خبر داد.

وی همچنین گفت ۴۰ واحد خورشیدی تولید برق در شهرستان فعال است که قریب به ۳۵۰ کیلووات تولید برق دارند.

انتهای پیام/ح

جشنواره پسته شهریور ماه درانار

برچسب ها: جشنواره ، پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.