بیشتر بخوانید: اوبر و لیفت اقدامات ایمنی خود را افزایش میدهند
تا پیش از انتشار گزارشهای جدید در مورد شرکت لیفت-Lyft، مسئولان این شرکت بارها به طور کلی منکر رفتار بد و آزار دهنده رانندگان خود با خانمها شده بودند و یا تعداد آن را بسیار کم دانستند، اما با توجه به گستردگی ابعاد موضوع و رشد فزاینده تعداد شکایتهای این شرکت، دیگر نتوانست موضوع آزار و اذیت جنسی رانندگان خود را منکر شود و از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کند.
سخنگوی شرکت Lyft در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: "ما همواره به دنبال راههایی برای ارتباط بهتر و بیشتر با کاربران و مسافران خود هستیم و میخواهیم تجربهای لذتبخش را در سفر با لیفت برای همه کاربران به وجود بیاوریم. نظارت بر عملکرد رانندگان و خدمات اپلیکیشن لیفت به صورت شبانهروزی و بدون وقفه صورت میگیرد ولی با ابزار تاسف در مواردی کوتاهیهایی از سوی دستگاههای نظارتی این شرکت صورت گرفته است."
چندین تن از مسافران خانم تاکسیهای اینترنتی Lyft طی مصاحبهای با روزنامه واشنگتن پست گفتند: "پس از سوار شدن به خودرو متوجه رفتار مشکوک و زننده راننده شدیم ولی با تصور خستگی و یا بیحوصلگی راننده به او اعتراض نکردیم اما در مدت کوتاهی از لحظه سوار شدن، راننده از مسیر اصلی خارج شد. در این هنگام با اعتراض به او، خواستار برگشتن به مسیر اصلی شدیم اما راننده به حرکت خود ادامه داد."
این مسافران تعداد موارد آزار و اذیت جنسی از سوی رانندگان Lyft را بیشتر از موارد منتشر شده دانستهاند. به هر حال مطرح شدن چنین اتهاماتی بر علیه شرکت لیفت و رانندگان این شرکت، اعتبار این ناوگان حمل و نقل اینترنتی را به شدت دچار بحران ساخته است و نگرانیهای شهروندان آمریکا در خصوص استفاده از خدمات تاکسیهای اینترنتی را به شدت افزایش داده است.
انتهای پیام/