سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از نخستین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران رونمایی شد

نخستین فهرست "اطلس‌های جغرافیایی، تاریخی و نجوم فارسی" در ایران امروز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این فهرست تالیف "فاطمه فخری" و با بازنگری علمی "رحمت الله فتاحی" است که رونمایی ازنخستین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران با تأکید بر فهرست نویسی نقشه‌ها و تدوین الگوی مناسب ذخیرۀ الکترونیکی تألیف شده است.

در مراسم رونمایی از این اطلس، دکتر رحمت الله فتاحی، پیشکسوت حوزه کتابداری و جمعی از اعضای انجمن علمی گروه جغرافیای خراسان رضوی و استادان کتابداری، جغرافیا و تاریخ و نجوم حضور داشتند.

رحمت الله فتاحی نویسنده کتاب در این مراسم گفت: این کتاب در وهله نخست نشان می‌دهد کتابخانۀ آستان قدس رضوی صرفا یک مرکز سنتی کتاب نیست و در مرحله دوم به تکریم مخاطب به ویژه پژوهشگران حوزۀ جغرافیا می‌پردازد و گردآوری و ارائه دانش عمومی در حوزۀ اطلس‌ها ثمره سوم این کتاب است.

او این کتاب آن را اولین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران دانست و ادامه داد: این پژوهش از نوع کاربردی است و به روش توصیفی انجام گرفته و پس از شناسایی اطلس‌های موجود در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی بر روی ۳۳۰ عنوان اطلس تاریخی، جغرافیایی و نجوم پژوهش شده است.

فاطمه فخری مؤلف این کتاب نیز در ادامه گفت: با توجه به اینکه الفبای تحقیق در جغرافیا نقشه است، نگارش و انتشار این اثر می‌تواند بسیاری از گره‌های پژوهشی را در حوزه علم جغرافیا در کشور باز کند.
 
انتهای پیام //ف . ک

 

رونمایی ازنخستین فهرست اطلس‌های جغرافیایی در ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.