سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگنده‌های انگلیسی در استونی هواپیمای روسیه را رهگیری کردند+ تصاویر

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد جنگنده‌های این کشور یک هواپیمای نظامی روسیه را در منطقه بالتیک رهگیری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیما‌های جنگنده انگلیس مستقر در استونی، هواپیمای باری نظامی روسیه را در منطقه بالتیک رهگیری کردند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، یک هواپیمای تایفون انگلیس روز گذشته هواپیمای ایلوشین-۷۶ ترابری نظامی روسیه را در نزدیکی مرز هوایی استونی رهگیری کرد. در بیانیه وزارت دفاع انگلیس به نقل از خلبان هواپیمای تایفون آمده است: ما این هواپیمای ترابری را در حالی که به سمت شمال عبور کرده و از حریم هوایی استونی دور می‌شد، اسکورت کردیم.

بنا به اعلام وزارت دفاع انگلیس، جنگنده‌های تایفون این عملیات رهگیری را به طور معمول انجام می‌دهند تا به استونی اطمینان داده شود که انگلیس برای همکاری با آن حضور دارد.

بنا به گزارش ها، از زمان استقرار اسکادران هوایی انگلیس در استونی این چهاردهمین بار است که جنگنده‌های انگلیسی هواپیما‌های روسی را رهگیری می‌کنند. در ماه می‌ انگلیس در ماموریت چرخشی کنترل هوایی ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در منطقه بالتیک جایگزین آلمان شد.

به دنبال الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، ناتو چهار «گروه نبرد بین المللی» را در کشور‌های استونی، لیتوانی، لهستان و لتونی مستقر کرد. روسیه بار‌ها درباره حضور نظامی کشور‌های غربی در نزدیکی مرز‌های خود هشدار داده است. 

علی‌رغم هشدار‌های روسیه، آمریکا و متحدانش همچنان به عملیات تجسسی در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه می‌دهند. در چند ماه گذشته  نیز یک هواپیمایی جاسوسی آمریکا بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه، نزدیکی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شد.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از واشنگتن خواسته است تا عملیات تجسسی خود را در نزدیکی مرز‌های این کشور متوقف کند. این در حالی است که واشنگتن هرگونه عملیات جاسوسی نزدیک حریم هوایی روسیه را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.