یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی از پرواز بمب‌افکن روسی سوخو-۲۴ بر فرار یک ناو هواپیمابر ناتو در دریای بالتیک خبر داد.

پرواز بمب‌افکن سوخو-۲۴ روسیه بر فراز ناوهواپیمابر ناتو در دریای بالتیکبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی آنتنا ۳ اسپانیا گزارش داد یک بمب افکن سوخو-۲۴ روسیه روز گذشته در حال پرواز بر فراز ناو هواپیمابر خوان کارولس یک، که در حال شرکت در رزمایش‌های ناتو در دریای بالتیک بود، مشاهده شد.

بنا به گزارش این شبکه تلویزیونی اسپانیایی، بمب افکن روسی در سرعت و ارتفاع پایین در حال پرواز در نزدیکی ناو هواپیمابر خوان کارلوس بوده است. بمب افکن سوخو-۲۴ روسیه از سوی رادار‌ها شناسایی شد، با این حال هیچ اقدامی در پیش گرفته نشد.

وزارت دفاع روسیه و ناتو هیچکدام نسبت به انتشار این خبر از سوی شبکه تلویزیونی اسپانیا واکنشی نشان ندادند. ناتو چهل و هفتمیمن مانور نظامی خود موسوم به «عملیات بالتیک» را از نهم تا بیست و یک ژوئن برگزار کرد. این مانور نظامی با حضور نیرو‌های دریایی، هوایی و زمینی و نزدیک به ۵۰ کشتی و زیردریایی و ۴۰ هواپیما و نیز ۸ هزار و ۶۰۰ نیروی نظامی از ۱۸ کشور اروپایی برگزار شد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در واکنش به برگزاری مانور نظامی در دریای بالتیک اعلام کرد ناوگان دریایی این کشور در دریای بالتیک از نزدیک در حال رصد مانور نظامی نیرو‌های ناتو است. همچنین ناوگان دریای روسیه در بالتیک و نیرو‌های روسیه در کالینگراد مانور‌های نظامی جداگانه‌ای را برگزار کردند. 

طی سال‌های گذشته روابط میان روسیه و ناتو دچار تنش شده است. روسیه بار‌ها اعلام کرده است هواپیما‌های آمریکایی و متحدانش در ناتو پرواز‌های جاسوسی خود را اطراف مرز‌های این کشور در سال‌های اخیر افزایش داده‌اند که به باور روس‌ها، این اقدام در راستای قدرت نمایی و تهدید امنیت روسیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار