سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آمریکا در تلاش برای خروج از پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای است

یک دیپلمات روس تاکید کرد آمریکا در حال آماده کردن افکار عمومی بین‌المللی برای خروج از معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­­به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات روس در سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح ژنو اعلام کرد آمریکا احتمالا با متهم کردن روسیه به عدم پایبندی به پیمان منع آزمایش‌های هسته‌ای درصدد آماده کردن افکار عمومی جهان برای خروج از این پیمان است.

وی افزود: آمریکا به دنبال آماده کردن افکار عمومی بین‌المللی برای خروج آمریکا از (CTBT) است. 

این دیپلمات روس با بیان این مطلب اعلام کرد آمریکا احتمالا قصد دارد تا ادعای عدم پایبندی روسیه را بهانه قرار دهد و واشنگتن را از معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) خارج کند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در پس پرده تبلیغ ادعا‌های دروغ و جعلی درباره عدم پایبندی روسیه تلاش می‌شود تا افکار جامعه بین‌المللی برای خروج آمریکا از معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) به نحوی آماده‌سازی و در نهایت بار دیگر تقصیر همه چیز بر گردن روسیه انداخته شود.

آمریکا معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را امضا کرده ولی آن را تصویب نکرده است.

این شیوه پیشتر نیز از سوی واشنگتن در زمینه معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد»(INF) مورد استفاده قرار گرفته بود.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.