سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در تویسرکان

استاندار همدان با اشاره به اشتغال‌زایی برای ۴ هزار و ۵۰۰ در تویسرکان، گفت: امسال یک‌هزار و ۵۱۳ شغل جدید با حفظ شغل‌های قدیم در این شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سیدسعید شاهرخی استاندار همدان در آیین روز تویسرکان با اشاره به انتخاب روز پنجم مردادماه به نام «روز تویسرکان» با دلایل بزرگی مانند پیشینه برگزاری نماز جمعه و درخشش رزمندگان این دیار در عملیات مرصاد را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: یکی از اقدامات شجاعانه و مسولیت‌پذیری جوانانی که میانگین سنی آن‌ها ۱۸ سال بود، در عملیات مرصاد نمود پیدا کرد و ۳۸ شهید نشان از این امر است.

وی افزود: تویسرکان بیش از ۷۵۰ شهید، یک‌هزار و ۴۶۷ جانباز و ۴۳ آزاده سرافراز به عنوان سند افتخار در حمایت از آرمان‌های بلند امام و رهبری برای خود در تاریخ ارزش‎‌های شهرستان دارند.

شاهرخی به حضور و درخشش جوانمردان تویسرکان در دفاع از حرم حضرت زینب (س) هم از چهار شهید مدافع حرم این شهرستان یاد کرد و گفت: تویسرکان پیشینه‌ای به بلندای تاریخ دارد که می‌توان به بارگاه حضرت حبقوق نبی (ع) اشاره کرد، این مهم نشانده وجود مردمانی بزرگ که میزبانی پیامبر عظیم و عزیز است، دارد.

استاندار همدان اولویت نخست استان را در توجه به معیشت مردم و اشتغال دانست و تاکید کرد: برای هر کدام از این بخش‌ها سهمی تعریف کرده‌ایم که طبق برنامه تدوین شده حرکت خواهیم کرد.

وی اشتغال‌زایی برای تویسرکان در مدت سه سال را ۴ هزار و ۵۰۰ شغل اعلام کرد و گفت: سال جاری یک‌هزار و ۵۱۳ شغل جدید با حفظ شغل‌های قدیم در تویسرکان ایجاد می‌شود، منابع این تعداد شغل تایید و تعریف شده است.

وی مردم تویسرکان را مردمانی سختکوش، متدین، بی‌ادعا و سرمایه این شهرستان خواند و ادامه داد: طبیعت، آب و خاکی که خداوند نصیب تویسرکان کرده و منحصر به فرد است، تویسرکان و برخی از مناطق استان بسیار خوش آب و هواتر از شما‌ل هستند که می‌تواند به عنوان یک سایت گردشگری به لحاظ رونق گردشگری بسیار خوب تعریف شود.

شاهرخی با اشاره به بیش از ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و برداشت ۱۷۲ هزار تن محصول از این اراضی، این ظرفیت در تویسرکان را موجب رونق اقتصادی استان دانست و افزود: استان همدان در برخی از محصولات کشاورزی رتبه اول کشور و حتی جهان را دارد.

وی خاصیت و کیفیت گردوی تویسرکان را در دنیا بی‌نظیر خواند و با اشاره به اینکه برای صنایع جانبی گردو برنامه‌های فراوانی داریم که برخی در دست اقدام است اضافه کرد: ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تویسرکان مختص باغات گردو است و رتبه اول گردو کشور را داریم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه محصول سیر تویسرکان و همدان در دنیا بی‌نظیر این مهم و تایید شده آزمایشات داخلی و خارجی است، سهم تولید تویسرکان در سیر را ۱۲ هزار تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تاریخ تمدن استان همدان با بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی و فرهنگی و ثبت ملی یک‌هزار و ۶۱ اثر از این تعداد را به بلندای تاریخ است گفت: سهم تویسرکان از آثار تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی ۲۲۱ اثر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ورود خود برای محوطه‌سازی بارگاه حبقوق (ع) نیز ۲۳ سال پیش ورود کردیم همان موقع هم میراث فرهنگی مانع می‌شد اظهار کرد: ما باید بعد از ۲۳ سال در این بنا کار جدیدی انجام دهیم، دستگاه مربوطه طرح توسعه پیشنهادی خود را در اختیار ما بگذارد، تویسرکانی‌ها به این پیامبر ارادت زیادی دارند.

انتهای پیام/د.ا

تدوین برنامه اشتغال‌زایی برای ۴۵۰۰ نفر در تویسرکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پورستار
۲۰:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
4500نه بلکه کل جمعیت مردم نجیب تویسرکان اشتغال زایی ایجادکردند اونم با وعده های پوچ همیشگی.