بیشتر بخوانید: استارتاپ صوتی جدید اپل، دستیار گوگل و الکسا را با هم تلفیق میکند
اپل مکالمات ضبط شده در دستیار صوتی خود را برای پیمانکاران ارسال کرده و آنها پس از گوش دادن به موارد ارسال کیفیت و صحت آنها را بررسی میکنند در واقع این افراد وظیفه دارند کیفیت عملکرد Siri را بررسی کنند و از هرگونه خطا در این دستیار صوتی جلوگیری کنند. تعدادی از کاربران با ابراز نگرانی خود از اجرای چنین برنامهای از سوی اپل آن را نقض آشکار حریم خصوص دانستند.
اپل در پاسخ به این نگرانی گفت: اطلاعات ارسالی برای پیمانکاران تنها به صورت صوتی بدون تا کیفیت صدا و میزان درک Siri بررسی شود. هر گونه اطلاعاتی نظیر نام کاربر و مخاطبین موجود در گوشی و حافظه سیری و موسیقی مورد نظر کابران رمز گذاری شده و ناظران هیچگاه نمیتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند. از طرفی تمامی پیمان کاران تعهد نامه احترام به حریم خصوصی کاربران را امضا کرده و تحت نظارت هستند.
اپل به کابران خود تذکر داده است برای ارتقا امنیت حساب کاربری خود در بازههای زمانی معین گذر واژه خود را تغییر دهند. اپل تنه 1 درصد از مکالمات روزانه کاربران را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد. واقعیت این است که انسانها به طور طبیعی در مکالمه با یکدیگر اشتباهاتی را زبانی را انجام میدهند ولی شاید هیچگاه به آن توجه نکرده باشند اما دستیار صوتی با توه به پیام دریافت شده وظیفه خود را اجام میدهد و در صورت اشتباه بودن فرمان صوتی نتیجه مورد نظر کاربر صادر نمیشود و اپل با استخدام پیماکاران به دنبال ارتقا توانمندیهای Siri است.
انتهای پیام/