سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمران خان: طالبان به زودی دو گروگان آمریکایی و استرالیایی را آزاد خواهد کرد

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد طالبان به زودی دو گروگان آمریکایی و استرالیایی که در آگوست سال ۲۰۱۶ بازداشت شده بودند را آزاد خواهد کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان در مصاحبه با موسسه صلح (USIP) در واشنگتن گفت: روند مذاکرات صلح افغانستان به خوبی پیش می رود و طالبان نیز به زودی دو گروگان آمریکایی و استرالیایی که در آگوست سال ۲۰۱۶ بازداشت شده بودند را آزاد خواهد کرد.

عمران خان پیش از این در دیدار روز دوشنبه خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما به زودی اخبار خوبی در مورد دو گروگان طالبان خواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان در دیدار با ترامپ هیچ اشاره ای به نام و ملیت این گروگان ها اشاره ای نکرد اما در مصاحبه با موسسه صلح افزود که این دو تن ملیت آمریکایی و استرالیایی دارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه افزود، دو گروگان مذکور «کوین کینگ» شهروند آمریکایی و «تیموسی ویکس» شهروند استرالیایی هستند که در سال ۲۰۱۶ توسط نیروهای طالبان در دانشگاه آمریکایی کابل مورد بازداشت قرار گرفتند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به دشواری روابط این کشور با افغانستان گفت: سفر اخیر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به اسلام آباد مسیر دو کشور برای توسعه روابط را هموار کرد.

عمران خان اظهار داشت که وی قرار بود ماه های گذشته با هیاتی از طالبان دیدار کند اما دولت افغانستان به آن اعتراض کرد که متعاقب آن این دیدار لغو شد اما پس از توافق هایی که با اشرف غنی و دونالد ترامپ انجام شده قرار است به زودی با اعضای طالبان دیدار کند.

وی تاکید کرد: پاکستان هرگز در امور داخلی افغانستان دخالت نخواهد کرد و ما معتقدیم که دولت و مردم افغانستان باید درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

به نوشته ایرنا، عمران خان با یادآوری مخالفت اسلام آباد با گزینه نظامی برای حل بحران افغانستان، از طالبان خواست تا مذاکره با دولت کابل را آغاز کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.