سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شتاب در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری نوید بخش توسعه همه جانبه

شهردار نوسود گفت : شتاب در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری نوید بخش توسعه همه جانبه شهر نوسود را می‌دهد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سلام خسروی شهردار نوسود گفت : شهرداری نوسود با هدف توسعه این شهر مرزی زیبا پس از اجرا و پیاده‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیار در حوزه‌های مختلف فعالیت چشمگیری داشته است.

وی گفت : در زمینه تأسیسات و ابنیه می‌توان به احداث ساختمان جدید اداری شهرداری نوسود در زمینه معابر و خیابان‌ها دیوارسازی‌های متعدد در خیابان‌های فرعی سطح شهر، احداث بلوار ورودی و... اشاره کرد.

وی با تاکید بر بهبود فضا و منظر شهری و فضای سبز شهر نوسود، گفت: بازسازی بافت سنتی حوزه لاره، احداث و بازآفرینی آسیاب آبی حوزه لاره، احداث آبشاری جدید در جنب آبشار قدیمی ده‌ره‌گماله را می‌توان از جمله فعالیت‌های شهرداری این شهر در این زمینه دانست.

خسروی با اشاره به مهم بودن موضوع منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها، گفت: در این زمینه شهرداری نوسود با ساخت جاده دسترسی به مرز کوله‌بری و احداث پد هلیکوپتر در بازارچه مرزی شوشمی و بهره‌مندی از درصدی از درآمد‌های این بازارچه به‌دنبال ایجاد درآمد پایدار است.

این مسؤول در ادامه به مقوله توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: با ایجاد جاده دسترسی در پارک سروزن و ایجاد دسترسی گردشگران و شهروندان به فضای طبیعی، بکر و سرشار از آرامش آن گام تاثیرگذاری برای رونق این بخش در این شهر کوچک با توپوگرافی سخت صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از فضا‌های بکر و چشم‌نواز شهر نوسود، آبشار ده‌ره‌گماله است که از دیرباز کانون توجه مسافران و گردشگران بوده که متأسفانه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن کمتر به چشم آمده، چرا که بی‌شک پتانسیل تبدیل شدن به یکی از زیباترین پارک‌های منطقه را دارد.

خسروی گفت: مسیر بسیار چشم‌نواز و مفرح پایین دست چشمه پر آب شمشی، با آبشار‌های فراوان می‌تواند عامل جذب گردشگر و خروج شهر نوسود از بن بست باشد؛ طرحی که تاکنون از دید برنامه‌ریزان و گردشگران پنهان مانده است.

شهردار نوسود مهمترین مانع در این زمینه را فقدان راه دسترسی مناسب و عدم امکان توقف خودرو در محل دانست که به نحوی که نه تنها گردشگران، بلکه شهروندان نوسود هم به دلیل پله‌های فراوان و شیب بسیار تند، امکان استفاده از فضا‌های بالادست آبشار را ندارند.

خسروی پس از تشریح موضوع، افزود: با توجه به این مشکلات، موضوع ایجاد راه دسترسی و توسعه فضای پیرامونی آبشار در سال ۱۳۹۷ در دستور کار شورا و شهرداری نوسود قرار گرفت و پس از بررسی، نقشه‌برداری و اخذ مجوز‌های لازم روز ۳۰ تیرماه امسال عملیات ایجاد جاده دسترسی به فضای بالادست آبشار با اعتبار یک میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری شروع شده است .

 

 

انتهای پیام/د

اجرا و پیاده‌سازی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.