نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، یکی از مطالبه‌های اصلی مرزنشینان استان کرمانشاه را بازگشایی مرز رسمی خسروی اعلام کرد و گفت : امکانات و امنیت مسیر مرز خسروی و مجموعه پایانه آن قابل قیاس با هیچ مرز دیگری نیست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد سامان دهی و مدیریت تردد زائران از مرز خسروی در پایانه بین المللی این مرز با حضور سفر سرلشکر صفوی و استاندار کرمانشاه گفت : عنایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و کمک‌ها و پیگیری‌های سرلشکر صفوی برای بازگشایی این مسیر منشأ خیر و برکت شود.

وی گفت : اکنون ۱۸ هتل و مهمانسرا با مجموعه زیرساخت‌های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد و می‌تواند خدمات بسیار خوبی را به زائران ارائه دهد.

وی گفت: سفر کمیسیون امنیت ملی از خسروی به عراق نشان داد که امنیت در مسیر خسروی وجود دارد و سهل الوصول است.

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز از آمادگی کامل مجموعه امکانات استان و مرز خسروی برای حضور زائران اربعین حسینی خبر داد.

مهرداد سالاری اظهار داشت: در صورت بازگشایی با توجه به ظرفیت‌های مناسب شاهد تردد زائران ۲۰ استان از مرز خسروی خواهیم بود و هم اکنون طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی نیز در حال تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مسیر مناسب و احداث بزرگراه کربلا نیز از مجموعه اقدام‌های صورت گرفته برای تردد زائران است و هم اکنون نیز یک قطعه از بزرگراه با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از آمادگی مجموعه بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

 محمدابراهیم شکیبا افزود: بیمارستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب و ۷۰ پایگاه در مسیر برای خدمات رسانی به زائران و هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده شده است.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز از آمادگی برای اسکان ۱۰ هزار زایر و ساماندهی موکب‌های مردمی و ۲۰۰ دستگاه آمبولانس برای جابجایی زائران خبر داد.

 

 

انتهای پیام/د

امکانات و امنیت مسیر مرز خسروی و مجموعه پایانه آن قابل قیاس با هیچ مرز دیگری نیست

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.