سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد سه هزار اشتغال توسط دهیاران در روستا‌های کشور

معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: سه هزار اشتغال توسط دهیاران در روستا‌های کشور با ارائه مدل‌های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: سه هزار اشتغال توسط دهیاران در روستا‌های کشور با ارائه مدل‌های مختلف ایجاد شده است.

سعیدجندقیان افزود: برای ایجاد سه هزار اشتغال روستایی ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات از پست بانک با اجرای ۷۰۰ طرح اجرا شده است.

او اظهار داشت: علی رغم تلاش‌های فراوان توفیق چندانی برای تغییر ساختار روستا‌ها نداشته ایم، معشیت قالب در روستا‌ها جدی پیگیری نشده است کشوری که مبنا توسعه آن کشاورزی باشد پیشرفت می‌کنند.
او بیان کرد: خروج نخبگان از روستا‌ها آرام آرام بر زندگی و رفتار اجتماعی روستا تاثیر گذاشته که عدم نگاه توسعه‌ای به روستا‌ها و توجه بیشتر به شهر‌ها یکی از اشکالات و علل عمده این مهم است.
معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور اضافه کرد: ۲۸ دستگاه اجرایی خدمات رسان به روستا‌ها در کشور داریم که برنامه‌های خود را طوری به روستا‌ها عرضه می‌کنند که نتیجه آن مهاجرت از روستا‌ها است.
جندقیان ادامه داد: مهاجرت از روستا‌ها بی رویه نیست و اگر شان انسان‌ها در روستا‌ها حفظ شود هیچ گاه مهاجرت نخواهد کرد، اگر امکانات زیر بنایی و زیر ساختی در روستا‌ها موجود باشد هیچ وقت مهاجرت انجام نمی‌شود.
او اظهار داشت: بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی در روستا‌ها هیچگونه مشورت و نظر خواهی از روستا‌ها انجام نمی‌دهد، برای اجرای طرح هادی باید از نخبگان روستا نظر خواهی کرد.
او بیان کرد: ویلا سازی شهر نشینان در روستا‌ها بنیان کشاورزی در روستا‌ها را نابود می‌کند، برای توسعه هر روستا باید پایه و اساس آن را محکم بنا کنیم.
او با اشاره به اینکه اشتغال روستایی شده موضوعی برای سخنرانی‌ها افزود: سخنرانی و همایش دردی از اشتغال روستایی دوا نمی‌کند و اگر بخواهیم اشتغال روستایی رونق بگیرد باید اقتصاد روستا را متحول کنیم، امروز اشتغال روستایی را بسیاری از پولدار‌های شهری گرفته اند و رونقی به حال اشتغال روستایی ندارد.
معاون امور دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان پول به دهیاری‌ها داده ایم که سرانه توجه به روستا‌ها در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ چهار برابر بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار نفر در شهرداری ها‌ی کشور مازاد نیرو داریم، افزود: جالب این است که ۲۲ هزار پست خالی در شهرداری‌های کشور وجود دارد.
او  اظهار داشت: لایحه دهیاری‌ها را بعد از ۱۰ سال تایید شده و به دولت داده ایم و منتظر تصویب آن هستیم که به نفع دهیاران خواهد بود.
او بیان کرد: در این لایحه برای بیمه و استخدام دهیاران کار‌های خوبی انجام شده است و در این لایحه دهیاران از حقوق و مزایا و پاداش پایان خدمت بهره‌مند خواهند شد.
معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزرات کشور گفت: ۳۷ هزار دهیاری در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ب

سه هزار اشتغال توسط دهیاران در روستا‌های کشور ایجاد شده است

برچسب ها: وزارت کشور ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.