رئیس بهزیستی بروجرد گفت: ۷ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی است و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، کرم رضا پیردایه، با اشاره به‌ روز بهزیستی اظهار داشت: بهزیستی در بخش‌های مختلف خدمات موردنیاز را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی افزود: بیش از هفت هزار معلول در شهرستان بروجرد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و برخی از افراد تحت پوشش نیز تنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: پرداخت کمک‌هزینه درمان، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت مستمری، ارائه خدماتی مانند ویلچر و همچنین ارائه خدمات از برنامه‌های بهزیستی برای معلولان است.

وی بیان کرد: در بروجرد یک مرکز اوتیسم برای بیماران راه‌اندازی شد که هم‌اکنون ۳۰ نفر تحت پوشش این مرکز هستند؛ شش مرکز توان‌بخشی برای معلولان به‌صورت روزانه وجود دارد و چهار مرکز هم به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت معلولان بوده و خدمات را ارائه می‌دهند.

پیردایه با اشاره به اینکه دو سرای سالمندان در بروجرد وجود دارد عنوان کرد: در سرای سالمندان امام علی (ع) ۲۴ آقا و در سرای سالمندان حضرت فاطمه (س) ۲۹ خانم نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی راه‌اندازی تیم‌های سیار ویزیت بیماران اعصاب و روان و ضایعات نخاعی است که در صورت نیاز بیماران، تیم سیار برای ویزیت اعزام می‌شود.

انتهای پیام/د

۷۰۰۰ معلول در بروجرد از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.