سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش طالبان به سخنان توهین آمیز ترامپ درباره افغانستان

طالبان در واکنش به این اظهارات توهین آمیز ترامپ درباره افغانستان اعلام کرد: حضور 18 ساله آمریکا در افغانستان ثابت کرده است که تجاوز و زورگویی نتیجه ندارد زیرا این کشور گورستان امپراتوری‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان با صدور بیانیه ای به سخنان توهین آمیز ترامپ درباره افغانستان واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است: اگر بخواهیم در جنگ افغانستان طی یک هفته پیروز می‌شویم و حتی افغانستان از نقشه زمین حذف می‌شود، اما نمی‌خواهم میلیون‌ها انسان کشته شوند.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: از اعتراف ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا دیگر نمی‌خواهد نقش پلیس جهانی را ایفا کند استقبال می‌کنیم اما اظهارات وی درباره نابودی افغانستان غیرمسئولانه است.

وی در بیاینه خود افزود: آرمان نابودی افغانستان را «چنگیرخان»، انگلیس و شوروی نیز به گور بردند و با وجود تلاش برای نابودی افغانستان امپراتوری‌های آنها از روی زمین محو شدند و مردم افغانستان سربلند و زنده ماندند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: آمریکا در 18 سال گذشته نیز از کشتار افغان‌ها دریغ نورزیده است و از تسلیحات کشتار جمعی از جمله بمب مادر در این کشور استفاده کرد؛ اما حضور 18 ساله آمریکا در افغانستان ثابت کرده است که تجاوز و زورگویی نتیجه ندارد زیرا این کشور گورستان امپراتوری‌ها است.

ذبیح‌الله مجاهد بیان داشت که از نظر این گروه ترامپ به جای اظهارات غیرمسئولانه که قابلیت اجرایی ندارند برای حل معضل در این کشور گام‌های عملی بردارد. مردم افغانستان فرهنگ و تاریخ مملو از تعامل و روابط مثبت دارد پس بهتر است که برای حل اساسی و صلح آمیز بحران در این کشور توجه شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: طالبان ، ترامپ ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شیر علی
۰۷:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام علیکم