سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز؛

تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی تا ۸۵ درصد در بافت فرسوده

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز از تخفیف عوارض صدور پروانه و هزینه خدمات ساختمانی در بافت فرسوده این کلانشهر تا سقف ۸۵ درصد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جواد بهادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده شیراز زندگی می‌کنند، از این رو شهرداری با تصویب شورای شهر امتیازات تشویقی را برای رونق ساخت و ساز در این بافت مصوب کرده است.

وی، وسعت بافت فرسوده شیراز را یک هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان و اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری با اعمال سیاست‌های محرک و ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان و سرمایه گذاری در راستای نوسازی این بافت و افزایش سطح رفاه ساکنان آن گام بر می‌دارد.

بهادری با اشاره به برخی از مصوبات تشویقی شورای شهر در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده، اضافه کرد: تخفیف عوارض صدور پروانه و هزینه خدمات ساختمانی تا سقف ۸۵ درصد، تقسیط عوارض و مطالبات شهرداری بدون پیش پرداخت، به صورت ۳۰ ماهه و بدون کارمزد، عدم پرداخت هزینه کارشناسی بازدید توسط شهروندان و پرداخت کل حق الزحمه دفاتر تسهیلگری جهت صدور پروانه، پایان کار و استعلام توسط شهرداری و رایگان بودن این خدمات در کل بافت فرسوده برای شهروندان از جمله این مصوبات تشویقی هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز تاکید کرد: شهروندان در پهنه‌های مصوب بافت فرسوده دارای حق انتخاب در مراجعه به شهرداری‌های مناطق یا دفاتر تسهیلگری هستند.

وی با برشمردن برخی از مشکلات موجود در بافت فرسوده افزود: بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهر است که از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز عدم تطابق با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستند که این محلات مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شیوه خود را دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز افزود: رسالت اداره بازآفرینی محلات شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در راستای ارتقای کیفیت زندگی در این پهنه‌ها تشویق به امر نوسازی و بهسازی است. در همین راستا شورای اسلامی شهر با ابلاغ مصوبه‌ای به شهرداری شیراز، تخفیف و کاهش صدور پروانه ساختمانی و هزینه خدمات ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف ۸۵ درصد را برای ساکنین این محلات و یا بخش خصوصی در نظر گرفته است.
انتهای پیام/م

تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.