رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی از هرگونه تخریب خانه‌های تاریخی و میراثی در شیراز جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نوذر امامی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت:  انتشار اوراق مالی اسلامی (اوراق مشارکت) در راستای بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم حضرت احمدبن موسی (ع) بررسی شد.

وی افزود: در طرح بازسازی ومقاوم‌سازی ساختمان‌ها با هدف ارتقا سطح زندگی مردم در بافت تاریخی باید به اتصال گذر‌ها به سوی حرم نیز توجه شود.

امامی، پروژه‌های گذر ذغالی‌ها، مجموعه زندیه، خانه‌های تاریخی اطراف حرم، احیای گذر‌های تاریخی، آرام سازی ترافیک در چهار گذر احمدی، حسینی، آستانه و ۹ دی، احیای بازار وکیل شمالی، اجرای مرمت خانه تاریخی رجبعلی هوایی، احیای کاروانسرا‌های روغنی، احمدی و گمرک را از جمله پروژه‌های احیا و بازسازی بافت تاریخی برشمرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تکلیف شماره ۲۴ بودجه ۹۸ شهرداری، گفت: با توجه به اولویت بازنگری ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری، شهرداری مکلف است گزارش اقدامات را به صورت دوماهه به شورا ارسال و تا پایان شهریور ۱۳۹۸ جمع بندی بازنگری ضوابط را به منظور تصویب در مراجع مربوطه، به شورا ارائه کند.

امامی تصریح کرد: عدم توجه به بازنگری ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری، گزاف‌خواهی و افزون‌طلبی مالکان را به همراه داشته است که باید نسبت به رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.
انتهای پیام/م

شورا از تخریب خانه‌های تاریخی شیراز جلوگیری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار