مدیرکل میراث فرهنگی فارس از واگذاری تعداد ۲۷ خانه واقع در بافت تاریخی- فرهنگی شهر شیراز به بخش غیردولتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: با هدف حفاظت، مرمت و احیا و تغییر کاربری، تعداد ۲۷ خانه واقع در بافت تاریخی شیراز که در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان فارس قرار دارد از طریق مناقصه به روش ROT به افراد واجد صلاحیت در بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

وی افزود: از این ۲۷ خانه، تعداد ۱۰ خانه ثبتی و دارای ارزش تاریخی و ۱۷ خانه بدون ارزش تاریخی است.

امیری ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه بافت فرهنگی- تاریخی شهر شیراز و در راستای ایجاد بستر مناسب، نجات بخشی و بهره وری از موقعیت بافت و معرفی بیش از پیش آن به عنوان جاذبه جدید گردشگری، این تصمیم اتخاذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به کاربری این بنا‌ها نیز گفت: کاربری پیش بینی شده برای این خانه‌ها شامل هتل، زائرسرا، بازارچه صنایع دستی، سفره خانه سنتی، مرکز علوم قرآنی، مرکز فرهنگی و هنری، کتابخانه و فضای اداری است.

بنابراین گزارش متقاضیان شرکت در این مناقصه می‌تواند اطلاعات را از دفتر برنامه ریزی و بودجه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و یا واحد امور قرارداد‌های اداره کل میراث فرهنگی فارس دریافت و مدارک خود را حداکثر تا روز شنبه ۱۱ آذرماه سال جاری به دبیرخانه مرکزی سازمان میراث فرهنگی تحویل دهند.
انتهای پیام/ر

۲۷ خانه در بافت تاریخی شیراز به بخش غیردولتی واگذار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار