سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت سامانه ثبت اموال مسروقه در استان مرکزی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از آغاز فعالیت سامانه ثبت اموال مسروقه دراین استان خبرداد.

 سرهنگ سید نورالدین حسینی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از آغاز فعالیت سامانه ثبت اموال مسروقه با عنوان سامانه "نما" در این استان خبرداد و گفت: در اجرای فرمان‌ها مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش در راستای کشف و استرداد حداکثری اموال مسروقه به مالکان، سامانه‌ای از سوی پلیس آگاهی ناجا را در بستر اینترنت طراحی شد تا امکان شناسایی اموال مکشوفه مجهول‌المالک توسط مال‌باختگان را تسهیل کند.

سرهنگ حسینی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم سامانه‌ای با عنوان "نما" راه‌اندازی و پس از برطرف کردن اشکالات و ایرادات آن سرانجام با نام "نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه" به منظور بارگذاری کالا‌های مکشوفه در بستر اینترنت ایجاد شد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این سامانه گامی در راستای حفظ کرامت شهروندان و حذف رفت‌وآمد‌های بی‌شمار مردم به واحد‌های انتظامی صورت گرفته است و مال‌باختگان در صورت مراجعه به سایت پلیس (police.ir) و آیکون شناسایی اموال، می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه‌های آن را ارسال کنند.

تشکیل پرونده قضائی شرط استرداد اموال مسروقه

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: امکان استرداد اموال از طریق سامانه مزبور، تنها برای افرادی امکان‌پذیر می‌باشد که سابقه تشکیل پرونده قضائی داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت مشارکت هموطنان در ثبت و ضبط شناسه اموال خود و در صورت امکان، تهیه تصویر از آن ها، تصریح کرد: این اقدام مهم موجب می‌شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحب حقیقی آن بر گردد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال و دارایی‌های با ارزش خود شامل طلا، سکه، ارز و ... در منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

انتهای پیام /ج 

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.