سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون منابع طبیعی استان سمنان مطرح کرد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح کاداستر اراضی استان سمنان

محمد علی سفیدیان گفت : تا پایان سال ۹۷ طرح کاداستر اراضی طبیعی و مراتع استان سمنان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  ،محمد علی سفیدیان در نشستی با موضوع تشریح عملکرد منابع طبیعی در حوزه کاداستر اراضی (طرح سند تک برگی) با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی طبیعی و مراتع استان تا پایان سال ۹۷ گفت : طرح کاداستر تا ابتدای سال جاری در سطح ۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان در ۱۰ حوزه آب ریز صورت گرفته است.

وی افزود : هدف از اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و همچنین تشخیص اراضی ملی با حدود و ثغور معین و مشخص است که خوشبختانه با توجه به اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی طرح کاداستر نیز همزمان در سطح کشور به اجرا درآمده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه طرح کاداستر با انعقاد قرارداد با مشاوران و پیمانکاران دارای صلاحیت صورت گرفته است، افزود: چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان سمنان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در خصوص ادامه روند کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال ۹۸ نیز ۲۰ میلیارد ریال برای ۳۰۰ هزار هکتار اراضی ملی تصویب و ابلاغ شده که به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن شروع و تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسید.

طرح کاداستر نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری

سفیدیان ضمن بیان اینکه نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای کاداستر است افزود: تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.